معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۶۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۴۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

دکتر عباس رضائیان زاده گفت: از تعداد ۳۴۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس، ۶۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دیروز با بستری ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا، ۳۵۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۶۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت کردند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۸ هزار و ۳۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۵۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۲۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۸ هزار و ۶۶۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۳۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۹۶۸ نفر رسید.

دکتر عباس رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۹ هزار و ۶۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۸۶ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۱۳ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۸۵ هزار و ۲۸۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۹۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار