مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز در ۴۰هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان انجام شود.

یوسف درخشان پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز در ۴۰هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان انجام شود که این میزان نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد خواهد داشت.

همچنین مبارزه با علف‌های هرز درسطح مزارع گندم دیم درسطح ۵ هزار هکتار با ۳۰۰ درصد افزایش و در مزارع جو آبی نیز در سطح ۱۲ هزار هکتار با ۹ درصد رشد انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای آغاز عملیات مبارزه با علف‌های هرز تاکنون سطح مبارزه در مزارع گندم آبی ۶ هزار و ۹۹۰ هکتار و در مزارع جو آبی دو هزار و ۷۵۰ هکتار انجام شده و در مزارع دیم هنوز مبارزه آغاز نشده است.

متوسط خسارت علف‌های هرز در مزارع گندم را ۲۵ درصد است که با اقدامات فنی و مبارزه درست و مدیریت صحیح مزرعه می‌توان میزان خسارت را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

به گفته درخشان حدود۸۰ در صد مزارع گندم آبی و ۳۰ درصد مزارع دیم استان دارای آلودگی به علف‌های در حد مبارزه است.

در سال زراعی گذشته بیش از ۳۸ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع گندم دیم و ۱۱ هزار هکتار در مزارع جو آبی مبارزه با علف‌های هرز انجام شد.

کشاورزان به توصیه‌های فنی کارشناسان کشاورزی در نوع سموم مصرفی و زمان مبارزه توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.