شهردار بن گفت: نقشه جامع گردشگری در مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی این شهر اجرا خواهد شد.

آقای صدری گفت: برنامه اصلی شهرداری در سال ۱۴۰۱ تملک مجموعه گرداب بن است تا این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی که حدود ۵۰ هکتار است و اکنون در تملک راه و شهرسازی است به شهرداری واگذار شود.

در صورت تملک این مجموعه یک نقشه جامع گردشگری در آن اجرا خواهد و از نظر قانونی مشکلی در زمینه هزینه وجود نخواهد داشت تا در نهایت درآمدی پایدار برای شهرداری و یک فضای گردشگری مطلوب برای شهروندان ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


۹۰ درصد معابر شهر بن از نظر آسفالت وضعیت بسیار نامطلوبی دارند که بهسازی و لکه‌گیری آن انجام خواهد شد.

در این راستا سالانه مقداری قیر از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند و سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶۱ تن قیر به شهرداری بن تخصیص داده شد.

ساماندهی تمام بوستان‌های شهر، درختکاری و تجهیز آن با وسایل بازی، سنگ‌فرش، چمن مصنوعی، فضای سبز و اختصاص یک پارک به بانوان از اهم برنامه‌های شهرداری بن است.

کمک به صدور پروانه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن، انتقال صنایع نیمه مزاحم از سطح شهر به مجتمع فناوران که ۱۳۰ پلاک در آن برای افراد در نظر گرفته شده، اما تاکنون استقبال خوبی از آن نشده است نیز پیگیری خواهد شد.

شهرداری ساماندهی آرامستان با قطعه‌بندی، آسفالت معابر، بهسازی ساختمان غسالخانه، درختکاری در شهر، ایجاد پارک جنگلی، ساماندهی سازه یادمان شهدای گمنام شهر و بهسازی اطراف آن، ساماندهی مسیل شهر بن که از سطح شهر عبور می‌کند و دارای عرض هشت و ارتفاع شش متر است را در برنامه‌های کاری خود دارد.

مسیل شهر بن بسیار خطرناک است، به نحوی که طی سال‌های گذشته دو مورد فوتی داشته و باید حصارکشی شود.

ساماندهی بافت فرسوده شهر با خاکبرداری واحد‌های مسکونی و امتداد خیابان امام حسین (ع) نیز مدنظر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.