تحریم روسیه محور گفتگو‌ها در سفر بایدن به اروپا

رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با سران ناتو، گروه هفت و شورای اروپا درباره بحران اوکراین وارد اروپا شد.

واشنگتن پست در گزارشی درباره سفر بایدن به اروپا نوشت: «انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا و همتایان اروپایی‌اش برنامه‌هایی را برای کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه و تحریم‌های جدید علیه مسکو اعلام کنند. این در حالی است که ناتو و واشنگتن در خصوص چگونگی بازدارندگی کرملین با یکدیگر اختلاف نظر‌هایی دارند.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره این سفر اروپایی بایدن به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور آمریکا با متحدانش در بروکسل درباره حملات سایبری روسیه به غرب و همچنین احتمال استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای و بیولوژیک مشورت خواهد کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود بایدن و سران اروپایی طرحی را برای هدایت محموله‌های گاز طبیعی مایع به اروپا اعلام کنند که این امر  تلاشی برای کمک به کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه خواهد بود.

بایدن پس از دیدارهایش در بروکسل برای دیدار با رئیس جمهور لهستان به ورشو خواهد رفت. این سومین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا از زمان در اختیار گرفتن قدرت در کاخ سفید است.

تحریم‌های جدید علیه مسکو، از محور‌های دیگر این سفر است. به گفته دو منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، انتظار می‌رود که تحریم‌ها بر نمایندگان پارلمان، شرکت‌های دفاعی و تابعه و بخش‌های دیگر اقتصاد روسیه تاثیر بگذارد.

آغاز درگیری های روسیه و اوکراین در ۵ اسفند، سیل تحریم‌های غرب علیه روسیه را روانه کرد. پیش از این نیز اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه و مردم آن اعمال کرده بودند. با تشدید درگیری ها، رئیس‌جمهور آمریکا از ممنوعیت واردات نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ از روسیه خبر داد و در این خصوص گفت: «جنگ در اوکراین بهانه‌ای برای شرکت‌های نفتی برای تأمین سود نیست. می‌دانیم شاید شرکای ما نتوانند به ما در این ممنوعیت بپیوندند، اما در هدف خود برای تحت فشار گذاشتن پوتین متحد می‌مانیم.»

شایان ذکر است تنها در دو هفته اول جنگ در اوکراین ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه اعمال شد و با گذشت زمان بر تعداد این تحریم‌ها افزوده شده است بطوریکه روسیه اکنون به کشوری با بیشترین آمار تحریم‌ها در جهان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
من جای روسا بودم به تلافی تحریمای آمریکا استینگر غنیمت میگرفتم و از روش میزدم و به یمنیا و فلسطینیا و خلاصه هر کشوری که با آمریکا و متحداش در حال جنگه میدادم تا دمار از روزگارشون دربیاد
آخرین اخبار