وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن معتقد است مسکو در اوکراین در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است و باید پاسخگو باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز می‌توانم اعلام کنم که براساس اطلاعات و شواهد موجود دولت آمریکا معتقد است نیرو‌های روسی در اوکراین مرتکب بدترین جنایات جنگی شده اند.

بلینکن در ادامه تاکید کرد: ما گزارش‌های معتبر زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های روسی به عمد غیرنظامیان و مراکز عمومی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: نیرو‌های روسی به عمد آپارتمانها، خانه‌های مسکونی، مراکز خرید، مدارس، بیمارستانها، زیساخت‌های حیاتی، وسایل نقلیه عمومی و غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها را مورد هدف موشک قرار می‌دهد و از این راه تا به حال هزاران غیرنظامی را کشته اند.

بلینکن در ادامه مدعی شد: روسیه از همین روش در چچن و در حلب سوریه هم استفاده کرد تا اراده مردمی آن مناطق را شکست دهد.

به گفته دولت اوکراین بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در ماریوپل در شرایط وخیم و تحت محاصره کامل نیرو‌های روسی به سر می‌برند و هیچ گونه دسترسی به مواد خوراکی، دارو و اقلام ضروری ندارند.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شد که آمریکا یک روز پیش از آن گفته بود شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد در یک هفته گذشته نیرو‌های روسی عمداً زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد هدف قرار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
بلینکن،با شما که تا حالا و حتی همین حالا در حال جنایت جنگی بر علیه بشریت هستید چکار کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
رییس جمهور خودفروخته اکراین گورشو گم کنه جنگ هم تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا در کدام منطقه مرتکب جنایت جنگی شده؟ عراق؟افغانستان؟سوریه؟یمن؟نیکاراگوئه؟پاناما؟ویتنام؟لیبی؟ایران؟غزه؟لبنان؟جانی ترین جنایتکار خود شیطان بزرگ آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا بعضی ها در کل جهان تنها چند کشور مانند ؛ افغانستان . یمن . لبنان. عراق . فلسطین . ژاپن. ویتنام . کوبا . ایران .برده های آفریقا . سرخپوستان آمریکا را می بینند و اکراین موبلند چشم آبی عزیز را نمی بینند ؟ ؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ما هم گزارش‌ها و اسناد و تصاویر و شاهدان معتبر زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های آمریکایی به عمد غیرنظامیان و مراکز عمومی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهند. در افغانستان چندین مجلس عروسی و در سوریه و عراق اماکن عمومی و مردم غیر نظامی و در یمن توسط عربستان مدارس و بیمارستان ها و بازار های ، اما گویا این موارد جنایت و نقض حقوق بشر نیستند !!!!!!
نیرو‌های روسی به عمد آپارتمانها، خانه‌های مسکونی، مراکز خرید، مدارس، بیمارستانها، زیرساخت‌های حیاتی، وسایل نقلیه عمومی و غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها را مورد هدف موشک قرار می‌دهد و از این راه تا به حال هزاران غیرنظامی را کشته اند.
- نه که شما نکردید ! دیگ به دیگ میگه روت سیاه ! - خانه خراب، شما استاد جنایت در جهانید و روسیه یکی از ده ها مرید شما است که اگر روسیه در این بیست روز هزاران نفر را کشته باشد پس شما بعنوان سلطان جنایت و کشتار میلیون ها نفر را کشته اید ، عمو اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوال دوز به روسیه و دیگران بزن - رو رو برم سنگ پای هیرو شیما و نیتنام و . . . ست.

بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در ماریوپل در شرایط وخیم و تحت محاصره کامل نیرو‌های روسی به سر می‌برند و هیچ گونه دسترسی به مواد خوراکی، دارو و اقلام ضروری ندارند.
-- باز خوبه مردم یمن دست رسی به برگ درختان و آب دارند !! و هفت سال است که نمی دانند که محاصره چیست ! مواد خوراکی، دارو و اقلام ضروری که از زمین و هوا برایشان می بارد و از سر و کولشان می ریزد !! -

روسی عمداً زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد هدف قرار داده اند.
مردم ، آمریکایی ها هر کمکی که به طالبان و داعش و عربستان و امارات و از همه مهمتر به اسرائیل که کرده اند و مردم را کشته اند ،غیر عمدی بوده است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
فقط مونده بود آمریکا از جنایات جنگی حرف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ولادیمیر پوتین ، منفور ترین رییس جمهور جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
و کسانی که چشم برجنایات صد ها برابری آمریکا و غرب بسته اند نادان ترین افراد جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
از نظر من محبوب ترین رییس جمهور جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا کسی در مورد جنایات علیه بشریت آمریکا حرفی نمیزه؟ کم باعث شهادت و مرگ جوانان و بچه های ایرانی و عراقی و افغانی و لیبیایی و... تو این کره خاکی شدن؟ جهانیان چرا لال شدن؟ جامعه جهانی کجاست؟ دقیقا که جنایات این رژیم مستکبر رو نمیبینن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم ولادیمیر پوتین در دادگاه کیفری لاهه به جرم جنایت علیه بشریت در سوریه و اوکراین و گرجستان محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
در مورد آمریکا و اروپا هم نظر بدهی میگویند بی طرفی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
حساب های بانکی پوتین در آمریکا و اروپا مسدود شده ، هواپیمای شخصی ش مصادره شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
جنایت ایجاد کننده گان داعش و طالبان را چرا نمی بینید و کودک کشی های اسرائیل و عربستان را نمی بینید اگر خواستید و فیلم هایشان را سرچ کنید و اگر جرات داشتید خوب نگاه کنید و قضاوت کنید و چه کسی اولی تر و بیشتر لایق دادگاه لاهه است البته این موارد نه چشمان آبی دارند و نه موی بور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
پوتین یک جنایتکار جنگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
و شما در کل جهان افغان . یمن . لبنان. عراق . فلسطین . ژاپن. ویتنام . کوبا . ایران .قاره آفریقا . خود آمریکا و ...
آخرین اخبار