یادمان شهید ادبیان در ارتفاعات بازی دراز از توابع شهرستان سرپل ذهاب طی مراسمی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

 فرماندار سرپل ذهاب در حاشیه رونمایی از یادمان شهید ادبیان با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: بازی دراز قداست دارد و دربین مدافعان دفاع مقدس و ملت ایران ارزش و اعتبار دارد، چون قدمگاه شهدا است.

نورالدین فرزادی پور گفت: بازی دراز با ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان از چنگ دشمن بعثی آزاد شده و برای همیشه استوار مانده است.

شهید ادبیان یکی از عزیزترین شهدای آزادسازی بازی دراز است که در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، وی در تاریخ دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور داشته و در اتمام قائله‌های مختلف نقش مهمی داشته است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: شهید ادبیان در وصیتنامه خود از خداوند طلب شهادت کرده که به این مقام نائل شود و اکنون یادمان این شهید گرانقدر در قله یک هزار و ۱۱۵متری ارتفاعات بازی دراز محل شهادت این شهید بنا شده و به افتتاح رسید.

سرپرست تیپ ۷۱ پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت:ارتفاعات بازی دراز یکی از نقاط استراتژیک منطقه است که بر سه شهرستان گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین تسلط دارد.

سرهنگ امیر حسین شهلایی گفت: آزادسازی ارتفاعات بازی دراز در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بود و شهدای بسیاری در این راه به شهادت رسیدند.

 شهید ادبیان یکی از بارزترین شهدای عملیات بازی دراز است که در سال ۱۳۶۰ شربت شهادت را در این نقطه نوشیدند، شهید ادبیان قبل از دفاع مقدس در آزادسازی پاوه و قائله کردستان در کنار شهید چمران نقش به سزایی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.