مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: طرح همیار گردشگر برای نخستین بار در استان اجرا شده است.

یعقوب گویلیان گفت: امسال برای نخستین بار با همکاری دانشگاه کردستان و با استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی، راهنمایی و اطلاع‌رسانی به مسافرین نوروزی و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی در قالب طرحی با عنوان همیار گردشگر در سطح استان به‌اجرا درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید: خوشبختانه این طرح پس از گذراندن یک دوره آموزشی، به مدت ۱۳ روز، از ابتدای تعطیلات آغاز و هم‌اکنون در اماکن و بنا‌های تاریخی سنندج از جمله مسجد جامع، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، موزه باستان‌شناسی و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد در حال اجرا است.

گویلیان گفت: هدف از اجرای این طرح، آشنایی گروه دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه کردستان با کسب‌وکار‌های حوزه گردشگری به‌ویژه راهنمایان گردشگری و همچنین خلق ایده‌های جدید در حوزه‌های مرتبط است.

او گفت: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به شکل مناسبی به گردشگران معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امیدواریم در نوروز امسال با اجرای برنامه‌های عملیاتی و خلاقانه، شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تری به مهمانان و مسافران نوروزی و افزایش رضایت‌مندی آنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.