افزایش ۵۴ درصدی بازدید از موزه‌های و بنا‌های تاریخی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت:در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

جلیل جباری گفت:امسال پس از یک دوره رکود کرونایی شاهد شروع سفر‌های نوروزی به استان هستیم و با وجود بارش برف در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان غربی آمار اقامت و بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی می گوید:در ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۸ هزار نفر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان بازدید داشتند و تعداد اقامت در مراکز اقامتی برابر با پنج هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت:تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران هستند.

جباری گفت:۲۲ راهنمای گردشگری در مراکز اقامتی و موزه‌های سطح استان مستقر شده و اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت:برگزاری مراسم نوروزگاه در ۳۵ مکان در سطح استان با ۱۲۵ عنوان برنامه از جمله برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی است.

او استقبال از مسافران نوروزی در راه‌آهن و فرودگاه ارومیه، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری استان، پخش زنده ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال از موزه مردم‌شناسی ارومیه که با همکاری صدا و سیما انجام شد را از جمله دیگر برنامه‌های نوروزی در آذربایجان غربی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.