مهم‌ترین حوادث سوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروزجهارشنبه سوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آمادگی کامل پلیس فارس جهت ارائه خدمات به مسافران

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با توجه به محدودیت کرونایی ۲ سال اخیر، امسال حجم سفر‌ها به سمت فارس افزایش یافته است که پلیس در این خصوص با آمادگی کامل در خدمت مردم و مسافران نوروزی است.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی فارس حجم سفر‌ها به این استان افزایش یافته است و خوشبختانه به خاطر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از ابتدای طرح نوروز ۱۴۰۱ تا کنون، میزان وقوع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است.

او از رانندگان خواست هر موقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند در مکان امن توقف و پس از استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر استان فارس به رانندگی ادامه دهند تا شاهد وقوع تصادفات و حادثه دلخراش نباشیم.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: امنیت محل اسکان و پارک‌هایی که مسافران اقدام به برپایی چادر کرده‌اند توسط پلیس برقرار می‌شود و با همه توان از امنیت شهروندان دفاع و اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش کام شهروندان را تلخ کنند.

سردار حبیبی گفت: ماموران انتظامی با اراده‌ای آهنین و ایمانی قوی در صحنه حاضر هستند و اجازه عرض اندام به افراد شرور و ناامن‌کنندگان جامعه را نخواهند داد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد و طی چند روز اخیر بیش از ۱۷۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب که چهره شهر شیراز را مخدوش کرده بودند جمع‌آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شده‌اند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال تریاک با هوشیاری پلیس نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۳۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "کرمان-شیراز" در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون و پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: رانندگان قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از کامیون ۱۹۸ کیلو و از پژو ۱۴۰ کیلو (در مجموع ۳۳۸ کیلو تریاک) کشف شد.

سردار حبیبی گفت: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند و برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۸۵ کیلو مواد مخدر در داراب

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان داراب یک سواری پژو توقیف و در بازرسی از آن ۲۸۵ کیلو تریاک و حشیش کشف شد.

سرهنگ کورش سالمی گفت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی و کوهستانی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را رها و به سمت باغات اطراف متواری شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۷۱ کیلو حشیش و ۱۱۴ کیلو تریاک (در مجموع ۲۸۵ کیلو مواد مخدر) کشف شد و تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ سالمی گفت: یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده تحویل مراجع قضائی شد و پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

لندکروزر قاچاق در زرین دشت

جانشین فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف یک دستگاه تویوتا لندکروزر قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدحسین عوض‌پور گفت: مبارزه با معضل قاچاق و ورود غیرمجاز هرگونه کالا به کشور یکی از اولویت‌های ماموریتی پلیس است و روز گذشته ماموران انتظامی زرین دشت حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک خودرو لندکروز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد پلاک خودرو جعلی و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: ارزش خودرو برابر نظر کارشناسان ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است و مالک خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی کوار با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل شخصی خود اقدام به نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد برآورد کرده‌اند و در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۳ فقره سرقت در شهرستان خفر

فرمانده انتظامی شهرستان خفر گفت: با دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای پرده از راز ۱۳ فقره سرقت برداشته شد.

سرهنگ یوسف احمدی گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد در سطح حوزه استحفاظی شهرستان خفر، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت خودرو، احشام، باغات و سایر اقرار کردند و این سارقان حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی "آباده" طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

به گفته او، ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ خرده فروش و معتاد، ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده گفت: دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری یک سارق، کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل، ۹۶ جفت کفش، ۴۴ عدد قطعات خودرو، ۳ هزار و ۲۲۵ ثوب البسه، ۴ هزار و ۶۰۰ بسته قهوه، ۱۴۴ قلم لوازم آرایشی، ۱۱ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای و دستگیری ۷ نفر در این خصوص و توقیف ۱۹ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌هاست.

سرهنگ مسعودی به دستگیری ۲ متهم و کشف ۴ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی اشاره کرد و گفت: باتوجه به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح‌ها، گفت: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار