استاندار هرمزگان گفت: ۲۲ فرمان بنیادی رییس جمهور برای محرومیت زدایی و توسعه و تحول شهرستان بشاگرد همزمان با سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

مهدی دوستی گفت: طرح‌های پیشرفت و توسعه منطقه محروم بشاگرد در زمینه‌های راه‌سازی، آبرسانی، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و طرح‌های اقتصادی همزمان با آغار سال نو و تاکید و دستور رییس جمهور تصویب شد.

او گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خروج بشاگرد از بن بست مصوب شد که این حجم از بودجه برای نخستین بار به این شهرستان اختصاص پیدا می کند و اعتبار مصوب در برخی حوزه‌ها به اندازه ردیف بودجه کشوری در همان حوزه است.

استاندار هرمزگان گفت: پس از ابلاغ جزییات مصوبه ها و تکالیف در دستگاه ها، پیگیری و اجرای آن آغاز شده است، مصوبه نخست این است که وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث راه پاهتک، درنگ مدو، زمین حسن- آخرآن و اتصال به استان سیستان و بلوچستان (محور پشت کوه به گافر} به طول ۱۳۰ کیلومتر راه پاهتک به درگوئن -اسفند- درپهن (محور چهارده روستا) به طول ۴۲ کیلومتر به عنوان اولویت محور شرق به غرب شهرستان بشاگرد در ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ اقدام نماید.

مصوبه دوم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به بهسازی و تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور جاسگ- جکدان –سردشت- گوهران و اتصال استان کرمان به طول ۶۱ کیلومتر به عنوان اولویت محورجنوب به شمال شهرستان بشاگرد در ۱۴۰۱ اقدام کند.

مصوبه سوم: سازمان برنامه و بودجه کشور برای مصوبه ردیف یک مبلغ هفت هزار میلیارد ریال برای مصوبه ردیف ۲ مبلغ یک هزار میلیارد ریال در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تامین اعتبار نموده و وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شد برای مابقی اعتبار مصوب ردیف ۲ مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از منابع در اختیار خود، تامین نماید.

مصوبه چهارم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به احداث و تجهیز سه راهدارخانه در روستاهای جکدان، دشت صحرا و درنگ مدو و استقرار ماشین آلات شامل یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه کامیون و ماشین آلات سبک به تعداد مورد نیاز حداکثر تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ اقدام نماید.

مصوبه پنجم: وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت هفت ایستگاه استقرار بالگرد (پدهوایی) در نقاط مشخص شده توسط استانداری در شهرستان بشاگرد ظرف حداکثر سه ماه اقدام شود و به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحویل نمایند.

مصوبه ششم: وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلفند در ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع‌های سد سهران و سد جگین براساس اولویت‌های اعلامی استان اختصاص داده و در ۱۴۰۲ نیز مبلغ هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع های یادشده به ‌صورت مشارکت ۵۰ درصد وزارت نیرو و ۵۰ درصد سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار نمایند تعهدات اجرایی این بند به عهده وزارت نیرو حداکثر تا پایان ۱۴۰۲ خواهد بود.

مصوبه هفتم: وزارت نیرو حداکثر ظرف ۲ ماه نسبت به تامین ۱۰ دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار و استقرار آن در شهرستان بشاگرد اقدام نماید.

مصوبه هشتم: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن افزایش کادر متخصص درمان در بیمارستان سردشت متناسب با نیاز شهرستان، نسبت به تامین سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد امدادی برای شهرستان بشاگرد حداکثر ظرف سه ماه اقدام نمایند.

مصوبه نهم: براساس مصوبه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختیار داده شد در قرارداد کادر درمان شهرستان بشاگرد مطابق با الگویی مشابه کادر درمان مستقر در جزیره بوموسی اقدام نماید.

مصوبه دهم: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۴۰۱ نسبت به احداث هشت واحد خانه پزشک در شهرستان بشاگرد و نصب و راه اندازی تجهیزات دوراپزشکی( تله مدیسن) به بیمارستان سردشت اقدام نماید.

مصوبه یازدهم: وزارت نفت در ۱۴۰۱ به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌های آبخیزداری در سه نقطه منتخب درسطح شهرستان تامین تامین اعتبار نموده و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرای طرح در ۱۴۰۱ اقدام نماید.

مصوبه دوازدهم: وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف ۲ ماه گزارش ارزش اقتصادی معادن بشاگرد را تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان ارائه نماید. همچنین در ۱۴۰۱ نسبت به واگذاری معادن دارای پروانه اکتشاف شهرستان ( ۱۵ مورد منتخب) پس از تامین برق با نصب دستگاه ژنراتور توسط آن وزارتخانه اقدام نموده و در خصوص راه اندازی کارگاه های تولید شن و ماسه از طریق بخش خصوصی در منطقه اقدام گردد. همچنین قرار شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) نسبت به مطالعه و تکمیل پهنه اکتشافی معادن شهرستان در ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

مصوبه سیزدهم: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است سیلندر (کپسول) گازمایع مورد نیاز بشاگرد را در تمام سطح شهرستان با نرخ مصوب دولت در اختیار مردم قرار داده و بر نحوه و قیمت آن نظارت کامل داشته باشد.

مصوبه چهاردهم: وزارت اقتصاد دارایی افزایش معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک صنعتی بشاگرد را از ابتدای ۱۴۰۱ از پنج سال به ۱۰ سال ابلاغ و اعمال نماید و در این زمینه استانداری متعهد به جذب سرمایه گذار و رونق شهرک صنعتی و بشاگرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجوز ارتقاء باجه بانک کشاورزی مستقر در شهرستان بشاگرد را به شعبه صادر نموده و در خصوص تاسیس یک شعبه از صندوق کارآفرینی امید و تقویت نیروهای انسانی بانک ملی شعبه سردشت در بشاگرد اقدام شود همچنین بانک های عامل در شهرستان مکلف به ابلاغ تسهیل دراخذ وثایق تضامنی تسهیلات در شهرستان بشاگرد بوده و با عنایت به ضعف بنیه مالی مردم شهرستان بشاگرد در خصوص تعدیه و بخشودگی تسهیلات گذشته بدهکاران شهرستان گزارشی توسط بانک مرکزی ظرف مدت دو ماه به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد ارائه نماید.

مصوبه پانزدهم: استانداری هرمزگان نسبت مطالعه طرح توسعه دشت‌های پلپلک، بارق و پلیت ظرف مدت ۲ ماه اقدام کنند و سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین اعتبار طرح (متناسب با مطالعات) در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدام نماید.

مصوبه شانزدهم: بنیاد مسکن انقلاب مدرسه حداکثر ظرف مدت ۲ ماه گزارش طرح احداث نوکپرها در بشاگرد را تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان و شاگرد ارائه نموده و سپس در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام نمایند.

همچنین در خصوص ۳۵ واحد مسکونی نیمه تمام در روستای سگن (جابه جایی) سیمان مورد نیاز توسط بنیاد مستضعفان و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) تامین گردد.

مصوبه هفدهم: ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به احداث ۲ باب مدرسه شبانه‌روزی و بنیاد مستضعفان نیز سه باب مدرسه شبانه روزی دیگر را در نقاط منتخب شهرستان بشاگرد در سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ با پیگیری معاون محترم اجرایی رییس‌جمهور احداث نمایند.

مصوبه هجدهم: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به احداث یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان بشاگرد در سال‌های۱۴۰۱ و۱۴۰۲ با همکاری نهادها و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام نماید.

مصوبه نوزدهم: تامین یکهزار فقره جهیزیه در شهرستان بشاگرد به ترتیب ۲۵۰ فقره توسط سپاه پاسداران، ۲۵۰ فقره سال توسط فرمان اجرایی، ۲۵۰ فقره توسط بنیاد مستضعفان و ۲۵۰ فقره توسط کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ با پیگیری دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد اقدام گردد.

مصوبه بیستم: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه عملیاتی خود را در خصوص تقویت پوشش اینترنت درسطح بشاگرد به حضور بخش گافر و پارامون حداکثر ظرف ۲ ماه به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان ارائه نموده و در سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

مصوبه بیست و یکم: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان نسبت به ارتقاء و افزایش توانمندی نیروهای انسانی خود در شهرستان بشاگرد با استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای اقدام نموده سازمان یاد شده می‌بایست تخصص های لازم را در این افزایش توانمندی برای کارکنان اداره‌ها ارتقای توانمندی اقتصادی مردم شهرستان بشاگرد فراهم آورد.

مصوبه بیست ودوم: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد وظیفه راهبری و نظارت تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه را داشته باشد و موظف به ارائه گزارش فصلی از روند اقدام‌های معاون اول رییس‌جمهور ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.