مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۵۵ درصد از واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده کوهرنگ انجام شده است.

آقای ریاحی گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه در کوهرنگ، ارزیابی و برآورد خسارت‌های ناشی از آن انجام و ۴۹۶ واحد مسکونی نیازمند بازسازی و نوسازی، سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۳۲۴ جایگاه نگهداری دام شناسایی شد.

در این مدت سه هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات معیشتی به زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ پرداخت شده است.

۱۰۰ درصد منابع تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شد و تاکنون بیش از ۹۷ درصد پرونده‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات موفق به عقد قراداد شده‌اند.


بیشتر بخوانید


همچنین ۱۰۰ درصد آواربرداری مربوط به ۴۹۶ واحد مسکونی نیازمند نوسازی و بازسازی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ انجام شده است و عملیات اجرایی ساخت این خانه‌ها از پنجم فروردین ماه آغاز می‌شود.

تلاش می‌شود تا پایان خردادماه امسال حداقل ۸۰ درصد این واحد‌های مسکونی بازسازی، تکمیل و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شود.
همچنین ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تا پایان تیرماه امسال بازسازی و بهره‌برداری می‌شود.

برای بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تاکنون یک‌هزار و ۷۷۱ تن سیمان اهدای از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ۴۷۸ تن میلگرد، ۱۱ هزار و ۹۱۵ تن شن و ماسه و ۱۰۳ اسکلت پیش‌ساخته فلزی تامین و توزیع شده است.

شهرستان کوهرنگ هفت هزار و ۶۱ واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد ۵۰ درصد از محل پرداخت تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی شده و بقیه فرسوده و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی برای تسریع در روند توسعه مناطق محروم مانند مناطق زلزله‌زده کوهرنگ دارد.

تسریع در روند توسعه کوهرنگ با تصویب سند توسعه در هیات دولت

آقای اکبری سرپرست فرمانداری شهرستان کوهرنگ گفت: دولت سیزدهم اُمید و بالندگی را در جامعه زنده کرده است.

تصویب سند توسعه کوهرنگ در هیات دولت نقش مهمی در تسریع روند توسعه بخش‌های مختلف این شهرستان ایفا می‌کند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار