سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، تحقق شعار تولید و ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش‌بنیان بودن فعالیت‌های اشتغالزا از اولویت‌های این اداره کل در امسال است .

مختار احمدی گفت : تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نیازمند اراده جمعی است.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تولید دانش بنیان با حمایت و پشتیبانی از نیروی کار موجود، مهمترین عامل و نقشه راه در تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال ۱۴۰۱ است.

حمایت و پشتیبانی از افراد خلاق و کارآفرین برای افزایش تولید و صادرات و در نهایت تبدیل کشور به یک قدرت اقتصادی ضروری و راهبردی است برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای شعار سال، همه باید ریل‌گذاری اقتصادی را با هدف تولید و داشتن استقلال و بی اثرکردن تحریم‌ها در دستور کار قرار دهند.

بیانیه «گام دوم انقلاب» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان و تاکید ایشان در پیام نوروزی امسال به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانش آموختگان دانشگاهی توجه دارد شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موتور پیشران کشور در عرصه علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی و ثمرات بالنده این شرکت‌ها تاکنون باید به فراگیرتر شدن آن‌ها در ایجاد و توسعه اشتغال توجه جدی شود.

 قید‌های جهت دهنده، تعیین کننده و سرنوشت ساز در بیانات مقام عظمای ولایت در تعیین شعار سال۱۴۰۱ یعنی دانش بنیان و اشتغال آفرین فعالیت‌ها اشاره دارد حل مسائل اقتصادی کشور با رواج تولید ملی و رونق تولید ملی امکان پذیر است که معظم له تاکید داشته و با تولید قطعاً افزایش رشد اقتصادی و توسعه اشتغال امکان پذیر است.

با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تولید کالا‌ها در کشور فراهم می‌شود، تجربه بسیار ارزشمند تولید محصولات دانش بنیان در داخل کشور نشان داده است که ایران و ایرانی امکان تولید هرکالا و محصولی در راستای عدم وابستگی به سایر کشور‌ها و ایجاد اشتغال‌های جدید را دارد.

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بهره گیری از ظرفیت دبیرخانه کمیته هماهنگی اشتغال و سرمایه گذاری و تحرک بخش تعاون با تکیه بر ایجاد و گسترش تعاونی‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی و امید با کمک جامعه کار و تلاش و تعاون استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ استفاده خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.