سرهنگ مصطفی زینیوند گفت: با توجه به اینکه آمار تصادفات فوتی شهر تهران طی ۴ سال قبل روند کاهش داشت، از همان ابتدای سال تلاش کردیم تا روند کاهش را حفظ کنیم و به همین علت حدود ۲۴ برنامه عملیاتی در حوزه مهندسی و مدیریت ترافیک را بر پایه اقدامات کم هزینه به مرحله اجرا رساندیم.
به گفته رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران، لازمه تحقق برنامههای ترافیکی، هم سو کردن همکاران شهرداری با پلیس بود، ۲ راهبرد مشخص شد که یکی از آن اقدامات کم هزینه و طراحی معابر به منظور روان سازی ترافیک بود، در طول سال ۱۴۰۰ ما تعامل بسیار سازندهای را با شهرداری تهران داشتیم و بازدیدهای میدانی هم انجام شد و پس از آن هم نواقص برطرف میشد.
سرهنگ زینیوند گفت: ایمن سازی ۲۳۵ محل دارای گره ترافیکی، بهره برداری از پروژههای عمرانی سطح شهر از جمله بزرگراه شهید نجفی، آماده سازی نقاط حادثه خیز بر روی نقشه GIs، جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در محلهای روطرفه و پرتصادف، حذف پارک حاشیهای، روانسازی ترافیک در مناطث شمالی و مرکزی، کانالیزه کردن گذرگاههای عابر پیاده، مناسب سازی ۵۱۸ نقطه تهران، تعمیر و مرمت گاردریلها، احداث سرعتگیرهای متعدد برای کاهش سرعت، احداث ۲۲ پهلوگاه اضصراری، نصب تجهیزات ترافیکی، خطکشی طولی و عرضی در سطح معابر و آشکارسازی موانع و خطرآفرین از اقدامات مهم بوده است.