معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: احداث پل ارتباطی برای تردد اهالی روستای گزستان از ضروریات محسوب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک ساخته خواهد شد.

آقای مرتضوی در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از روستا‌های عشایری شهرستان کوهرنگ از دسترسی به راه های ارتباطی محروم هستند و عبور از رودخانه برای دسترسی به روستا‌های اطراف کاری بسیار دشوار است، بنابراین احداث پل برای تردد اهالی روستای گزستان از ضروریات محسوب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک احداث خواهد شد و اعتبار مورد نیاز برای احداث این پل قبل از سفر ریاست جمهوری به این استان تامین می‌شود.

یکی از اهداف سفر به شهرستان کوهرنگ بررسی وضعیت زلزله‌زدگان این شهرستان بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقداماتی در این راستا انجام داده و ۴۹۶ واحد احداثی تخریب شده در زلزله شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید


تخریب و آواربرداری منازل آسیب‌دیده در زلزله شهرستان کوهرنگ انجام و عملیات اجرایی بازسازی منازل در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی احداث این واحد‌ها حدود ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود تا چهار ماه آینده عملیات اجرایی بخش اعظمی از این واحد‌ها به اتمام برسد.

همچنین در بین سه هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان کوهرنگ بسته معیشتی توزیع شده است.

دولت برای هر واحد تخریب شده در زلزله ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته که ۵۰ درصد این اعتبار تامین شده است و به مرور این تسهیلات آزاد خواهد شد.

باید بحث مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی فرسوده برای پیشگیری از آسیب در حوادث مورد توجه قرار بگیرد و همچنین بنیاد مستضعفان در تخصیص سیمان بلاعوض به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اقداماتی انجام داده است.

بهسازی، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، برق‌رسانی، کشیدن تلفن و تامین آب آشامیدنی از اقدامات مطلوب انجام شده در روستای گزستان شهرستان کوهرنگ به‌شمار می‌رود که در زمان فعالیت جمهوری اسلامی انجام شده است.

تامین اینترنت پُرسرعت برای تمامی مناطق کشور در دستور کار دولت قرار دارد و عزم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تحقق این امر جزم شده و دولت برای تقویت زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

واریز ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض برای بازسازی منازل تخریب شده به حساب متقاضیان

آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با مصوبات صورت گرفته در نشست با معاون اجرایی رئیس‌جمهور بخشی از مشکلات کوهرنگ در سال ۱۴۰۱ و بخش دیگر در سال ۱۴۰۲ حل می‌شود و شاهد تحول در این شهرستان خواهیم بود.

اعتبارات مناسبی توسط دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اختصاص پیدا کرده است.

حدود ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض برای بازسازی منازل تخریب شده به حساب متقاضیان واریز شده است و پس از پنجم فروردین‌ماه این اعتبارات به مرور و بر اساس پیشرفت فیزیکی آزادسازی می‌شود.

با تکمیل طرح‌های راهسازی در کوهرنگ بخش اعظمی از مشکل ارتباطی این شهرستان با استان مجاور و سایر شهرستان‌ها مرتفع خواهد شد.

مقام معظم رهبری امسال را به‌نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند، امیدواریم دولت در راستای تحقق شعار سال گام‌های بلندی بردارد تا مردم مزه مدیریت جهادی را بچشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با همراهی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ و روستای گزستان در منطقه عشایری بازفت حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان روند بازسازی منازل تخریب شده و آسیب‌دیده از زلزله قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار