وزیر نیرو گفت: مطالعات، بررسی‌ها و توافقات خط انتقال آب شهر کرمان از خلیج فارس انجام شده و در ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن برای اتصال آغاز می‌ شود.

 علی اکبر محرابیان با همراهی  آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان، مدیرعامل برق منطقه‌ای و توزیع برق شمال و جنوب کرمان و جمعی از مدیران در برنامه پایانی سفر خود به کرمان از پروژه تعمیرات اساسی دو واحد بخار نیروگاه شهید سپهبد سلیمانی باغین بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ ضرورت داشت تا از طرح‌های نیروگاهی کشور اعم از آن‌هایی که در حال تعمیر و آماده سازی برای تولید در تابستان هستند و هم طرح‌های توسعه در حال احداث سرکشی و بازدید داشته باشیم.

وزیر نیرو در خصوص تامین آب شهر کرمان می گوید: برای تامین آب کرمان طرح‌های مختلفی وجود دارد و یکی از آن‌ها سهمی از خط انتقال خلیج فارس به کرمان و یزد است که به شهر کرمان تخصیص داده شده است.

محرابیان گفت: مطالعات و بررسی‌های طرح انجام و توافقاتی با مجموعه استان و نمایندگان شده و در سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن را برای اتصال شهر کرمان به خط سراسری را آغاز می‌کنیم و امیدواریم در حداقل زمان این اتصال برقرار شود و اعتبار لازم برای پروژه هم دیده شده است.

وزیر نیرو در خصوص تعرفه‌های آب و برق گفت: تعرفه‌هایی که در قانون ۱۴۰۰ پیش بینی شده برای دهک‌هایی که مصارف در حد الگو دارند هیچ تغییری ایجاد نشده، اما مشترکانی که مصارف بیشتر از الگو دارند به صورت پلکانی شامل افزایش قیمت می‌شوند.

محرابیان می گوید: براساس اطلاعات مراکز مدیریت و پایش با اعلامی که صورت گرفته، بسیاری از مشترکان مصرف خودشان را کاهش دادند و درخواست ما از ملت ایران که مصارف خود را کاهش دهند و ما را در تامین آب و برق کشور همراهی کنند.

وزیر نیرو و هیات همراه از نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی فولاد بوتیای ایرانیان نیز بازدید کردند.

این نیروگاه سیکل ترکیبی در دو فاز بخار و گاز در حال اجرا است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، واحد ۲۶۰ مگاواتی گازی آن تیر ماه وارد مدار خواهد شد.

همچنین تعدادی از مطالبه گران بخش آب در گفت و گو با وزیر نیرو دغدغه‌های خود را درباره قنوات اطراف شهر کرمان مطرح کردند. محرابیان ضمن شنیدن کامل صحبت‌ها و دریافت اطلاعات مورد نیاز برای بررسی کارشناسی مسائل مطرح شده قول مساعد داد.

برچسب ها: وزیرنیرو ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.