مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی از تولید بیش از ۱۰ هزار دقیقه برنامه ویژه نوروز در شبکه استانی خبر داد.

محسن نصرپور گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی برای ایام نوروز ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی با مولفه‌های صلح و آشتی، تالیف قلوب و انس با حریم نورباران رضوی تولید کرده است.

او گفت: این برنامه‌ها شامل هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۹ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی است.

مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی گفت: در این برنامه‌ها رویکردهایی، چون نشاط آفرینی، امید صادق، خوش‌بینی، جهت دادن آمال و آرزو‌ها به سمت فضایل دینی و تقویت روحیه انسان دوستی و مساوات، تشویق به اصلاح ذات البین و آشتی و خویشتن‌داری، ولایتمداری و بصیرت افزایی دینی مورد توجه قرار گرفته است.

نصرپور گفت: تلاش شده حداقل یک سوم زمان برنامه‌ها به مولفه زائران و زیارت بپردازد و در برنامه‌های ضبط شده نیز گزارش‌های ویژه‌ای از صحن و سرای رضوی و ارائه خدمات به زائران و مجاوران تهیه شود.

او گفت: برای عاشقان امام رضا (ع) و دلدادگان زیارت آن حضرت ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی بیش از ۳۰ مرکز صدا و سیما و ۲۲ شبکه سراسری و بین المللی با بیش از ۲ هزار دقیقه با مشهد پیش بینی شده است تا مشتاقان آن امام بتوانند از فضای معنوی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شوند.

به گفته او با توجه به شرایط خاص و محروم بودن بخشی از جامعه از تشرف به اماکن مذهبی و به ویژه حرم امام رضا (ع) با هدف زیارت از راه دور ویژه برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که پخش گزارش‌هایی از اماکن مقدس و مذهبی و مستند‌های از امامزادگان از جمله این برنامه‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.