مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از گردشگران نوروزی خواست، در گردش‌های نوروزی به مسائل زیست محیطی نیز توجه کنند.

رضا زمانی گفت: با توجه به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان گیلان و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری آنها، از بهره برداری، شکار و صید غیرقانونی حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت پرهیز شود.

به گفته مدیرکل محیط زیست گیلان، جنگل‌ها و درختان ریه‌های طبیعت هستند و چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل ها، مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری زباله‌ها در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها ما را یاری کنند.

مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودرو‌های خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن‌های سوخته در آب‌های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می‌شود.

یک پارک ملی، ۵ پناهگاه حیات وحش، ۵ منطقه حفاظت شده، ۴ اثر طبیعی ملی، ۶ منطقه شکارممنوع شامل اشکورات - استیل-ناو اسالم - دیلمان و درفک - اژد‌ها بلوچ - جیرنده و سایر مناطق تالابی از غنی‌ترین مناطق ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت دوستان و مسافران نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین اداره راهداری و شهرداری های استان گیلان باید پلاستیک رایگان در اختیار مسافران قرار بدهند همچنین باید پاکبانان جاده ای ایجاد شود تا اطراف جاده ها و جنگل ها از زباله پاکسازی شود.