وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار با همتای صهیونیست خود از افتتاح سفارت در تل آویو و تقویت همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت خارجه سنگاپور با اعلام خبر افتتاح سفارت این کشور در تل آویو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفارت سنگاپور در اسرائیل به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و از شرکت‌های سنگاپوری که به دنبال گسترش همکاری با شرکای احتمالی اسرائیل هستند، حمایت خواهد کرد.»

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای گفت: «من از تصمیم دولت سنگاپور برای افتتاح سفارت در اسرائیل برای نخستین بار از زمان برقراری روابط دو طرف استقبال می‌کنم.»

ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور در گفتگو با همتای صهیونیست خود تاکید کرد که هر دو طرف باید همکاری خود را در زمینه‌های نوظهور مانند فناوری کشاورزی، فناوری بهداشت، هوش مصنوعی و عرصه دیجیتال تعمیق بخشند.

بالاکریشنان بر حمایت سنگاپور از تشکیل دولت فلسطین نیز تاکید کرد و گفت که سنگاپور امیدوار است که طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی راه‌هایی برای مشارکت در مذاکرات مستقیم بر اساس راه‌حل دو دولتی پیدا کنند.

رژیم صهیونیستی و سنگاپور مدت‌هاست که از روابط نزدیک نظامی برخوردار هستند. در اواسط دهه ۱۹۶۰، ارتش رژیم صهیونیستی به سنگاپور کمک کرد تا نیرو‌های مسلح خود را ایجاد کند. رژیم صهیونیستی در حال حاضر یک سفارت در سنگاپور دارد. سنگاپور پس از هند دومین مقصد صادراتی رژیم صهیونیستی در آسیاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار