معاون استاندار قم گفت: همه ظرفیت‌های استان برای پذیرایی از زائران بسیج شدند و دیشب مجموعه‌های اقامتی استان به طور کامل ظرفیتشان تکمیل شد.

ابوالقاسم مقیمی گفت: دیشب تقریبا هیچ زائری بدون فضای مسقف باقی نماند و تلاش کردیم از کل ظرفیت استان در این زمینه استفاده کنیم.

او با اشاره به همکاری خوب شهرداری قم در این زمینه گفت: کلاس‌ها و نمازخانه‌های مدرسه‌های استان نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده و همچنین مسجد‌ها و حسینیه‌ها به همین منظور آماده‌سازی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور زایرین استاندار قم با توجه به این که آمادگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن نیمه شعبان انجام شده بود؛ این آمادگی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و دستگاه‌های اجرایی به صورت آماده‌باش هستند.

مقیمی با بیان این که هماهنگی خوبی در حوزه پشتیبانی در زمینه ورود زایران داریم گفت: امسال با راه اندازی یک سامانه پیامکی توسط مخابرات، از ۳۰ کیلومتری قم، «پیامک» خوشامدگویی و اطلاع‌رسانی درباره خدمات استان به زایران ارسال می‌شود تا زایران به صورت هدفمند بتواند به مقصد مورد نظر خود برسند.

او گفت: همچنین در این زمینه توافق‌های خوبی با نرم‌افزار‌های «بلد» و «نشان» انجام شده است تا اماکن اقامتی و ستاد‌های اسکان استان به مسافران نوروزی برای سهولت دسترسی، اطلاع‌رسانی شوند.

به گفته او سامانه قم‌زائر نیز راه اندازی شده که این سامانه نیز به صورت پرتابل خدمت رسانی به زائران برای نخستین بار است که در استان قم به صورت هدفمند و یکپارچه اتفاق می‌افتد.

مقیمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ستاد دایمی تسهیلات زایرین استان قم کار خود را از حدود سه ماه پیش به مناسبت‌های نیمه شعبان و عید نوروز شروع کرده است.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم گفت: دستگاه‌های اجرایی خدمات خوبی را برای آمادگی حضور و پذیرایی از زایران و مسافران نوروزی ایجاد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار