مقام ارشد امنیت سایبری کاخ سفید گفت شرکت‌های مهم آمریکایی باید وضعیت دفاعی سایبری خود را به دلیل تهدید‌های دیجیتال به طور مداوم بهبود بخشند.

آن نوبرگر، مقام ارشد امنیت سایبری کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد شرکت‌های مهم آمریکایی که زیرساخت‌های حیاتی را فراهم می‌کنند باید وضعیت دفاعی سایبری خود را به دلیل تهدیدهای دیجیتالی مداوم از جانب روسیه بهبود بخشند.

نوبرگر گفت: دولت اخیراً به صدها شرکت آمریکایی که ممکن است توسط هکرهای روسی هدف قرار گیرند، گزارش های طبقه بندی شده ارائه کرده است. این هشدار مبتنی بر "اطلاعات تهدید در حال تکامل" است.

کاخ سفید همچنین روز دوشنبه بیانیه‌ای کتبی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد که در آن هشدار داد که مسکو ممکن است به دلیل «هزینه‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای که به روسیه تحمیل کرده‌ایم» حملات سایبری را انجام دهد.

پیشتر، دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت ملی و امنیت سایبری آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند: حملاتی سایبری از طرف روسیه به شرکت های خدمات دفاعی را رصد کردیم.

این بیانیه با تأکید بر اهمیت این حملات می افزاید: مسکو از طریق این حملات سایبری به اطاعات حساسی دست یافته است.

دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت ملی و امنیت سایبری آمریکا توضیح داده است: این اطلاعات شامل برنامه هایی برای توسعه سکوهای تسلیحاتی آمریکا بوده است.

طی مدت اخیر، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، روابط بین مسکو و واشنگتن بیش از پیش متشنج شده است.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا هم قبلا به تمامی بانک‌های اروپایی هشدار داد سیستم‌های امنیتی خود را به دلیل احتمال یک حمله سایبری سازمان دهی شده از سوی مسکو تقویت کنند.

به گفته خبرگزاری رویترز، برخی منابع آگاه خبر دادند در داخل اروپا بسیاری از مقامات نگران پیامد‌های اقتصادی حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار