مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان دیدن کردند.

 علی مالمیر گفت:  ۲۷ هزار و ۱۰۴ نفر از ۲۵ اسفندسال گذشته تا امروز از مناطق تفریحی، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی این استان دیدن کردند.

به گفته او  در میان جاذبه‌های گردشگری همدان، غار علیصدر در صدر پذیرش مهمانان نوروزی است و پس از آن کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، تپه عباس‌آباد و آرامگاه بوعلی‌سینا در جایگاه بعدی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به اسکان هشت هزار و ۳۳۰ گردشگر در مراکز اقامتی استان طی همین مدت،اشاره کرد.

مالمیرگفت: : ۳٠.۲۹ درصد مسافر‌ها در هتل‌ها، ۶.۶۵ درصد در مهمان‌پذیرها، ۱.۷۸ درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۱.۲۲ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸.۴۳ درصد در خانه‌مسافرها، ۷.۰۹ درصد در اقامتگاه‌های موقت، ۴۳.۴۲ درصد در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۱.۳۰ درصد در سایر اقامتگاه‌های استان همدان مستقر شده اند.

وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

آبشار و کتیبه‌های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سراب‌های نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.