بیش از ۵۰ هزار همدانی از خدمات مشاوره‌ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی بهره‌مند شدند.

ابوالفضل باب الحوائجی سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان گفت: ۵۱ هزار و ۳۰۵ نفر از خدمات مراکز مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی این استان در سال ۱۴۰۰ بهره‌مند شدند.

ابوالفضل باب الحوائجی گفت:  خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینه‌های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه ارائه می‌دهد.

به گفته او خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماس‌ها در حوزه خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در ارتباط همسران است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان  گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۳۸ مشاوره در حوزه اعتیاد، ۱۵ هزار و ۸۹۰ مورد در زمینه کودک و نوجوان و تحصیل آنها، هشت هزار و ۷۱۹ مشاوره بالینی و ۲۵ هزار و ۳۵۸ مشاوره با موضوع خانواده ارائه شده است.

باب الحوائجی گفت: میانگین سنی افراد تماس گیرنده بین ۲۰ تا ۵۰ سال است و افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال کمتر تماس می‌گیرند.

به گفته او مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در خصوص تمامی مشکلات از جمله مسائل خانوادگی خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند که در صورت نیاز، به مراکز حضوری ارجاع داده می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان  گفت: تمامی تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آن‌ها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف، مشاوره به مردم ارائه می‌دهندکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حانی
۲۲:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام و وقت بخیر...اصلا نمیشه با سامانه تماس گرفت.اپراتور میگه شماره اشتباه است..