در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۲ درصد از صادرات ایران با روش دانش بنیان صورت می‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یک یا دو درصد از صادرات ایران به روش دانش بنیان و نوآورانه صورت می‌گیرد و سایر صادرات به روش سنتی است.

رهبر انقلاب، سال ۱۴۰۱ را "سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام گذاری کردند. شعار امسال مانند سه سال گذشته بر تولید تاکید دارد،  البته امسال نیز رهبر بر چهره جدید از تولید یعنی تولیدِ دانش بنیان تاکید کردند.

آقای غلامحسین شافعی گفت:  بزرگ ترین مسئله در تولید و تجارت شکاف تکنولوژی است، که بین ایران و سایر کشورهای دنیا وجود دارد،  شعار امسال بر استفاده از تکنولوژی و دانش بنیان بودن تاکید دارد.


بیشتر بخوانید 


او می گوید: بیش از ۹۰ درصد صادرات ایران به صورت سنتی است که این امر پایداری اقتصاد را به خطر می‌اندازد، ضعف بزرگ ما در مسائل اقتصادی موضوعی است که رهبری در شعار امسال به آن اشاره کردند؛ تنها چیزی که می‌تواند ما را در سطح اقتصاد جهانی پایدار نگه دارد  حرکت اقتصاد با تکیه بر دانش بنیان بودن به سمت توسعه است. شعار امسال می‌تواند تاثیر مستقیم در توسعه اقتصادی ایران بگذارد، به این شرط که سیاست گذاران، مدیران و مجریان کشور این شعار را به  سرنوشت شعار‌های سال گذشته دچار نکنند و در کردار آن را محقق کنند و از شعاری بودنِ نام گذاری بپرهیزند.

۲ درصد از صادرات ایران با روش دانش بنیان صورت می‌گیرد

نام گذاری سال ۹۸ رونق تولید، سال ۹۹ جهش تولید و  سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است، در هر سه سال گذشته رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای به بحث تولید داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۱:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
یک نگاه موشکافانه؛
مقام معظم رهبری دقیقا انگشت اشاره روی یک نقطه ضعف حقیقی و واقع گرایانه گذاشتند،
طرح های دانش بنیان،اگر شروع به تولید بکنند خیل عظیمی از دانشجویان و تحصیل کرده گان باید بکار گرفته بشوند و به خودی خود انتقال آماری کار از بالا به پایین سوق پیدا میکنه و این هوشمندانه ترین شعار و صد البته عمل به کار هستش،همانطور که به صراحت فرمودند این کار نباید فقط به صورت شعاری بر سربرگ یا بنر های خیابانی باشه،و...
انتقال قدرت کار به جوانان تحصیل کرده یکی از بزرگترین پیشرفت ها محسوب میشه،
و صد البته زمانیکه پای دانش به میان بیاد خیل عظیمی از اختلاسات مالی با محاسبه گر بودن جوانان از میان برداشته میشه و باز هم صد البته به واسطه محاسبه گر بودن قدرت کار جوانان تحصیل کرده بازده ای در هر زمینه فعال شده بیشتر و دقیق تر میشه.
و احتمالا بعضی ها جلوی این انتقال دانش و محاسبگری به تولید،صادرات و واردات می ایستند البته بازهم مقام معظم رهبری دقیقا به همین موضوع هم اشاره کردند به صراحت.
ان شاءالله با مدد الهی و یاری امام زمان(سلام بر ایشان) از تک تک این موانع فرسوده عبور خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
این آقا نباید عوض شه آقای رییسی حداقل به قولت در مورد شایستگی و عدالت و انسانهای سالم در راس مدیریتها عمل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بعمل کار برآید به سخندانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
همجا شهر شده تابلوی اقتصاد دانش‌بنیان همش شده دروغ ریا
آخرین اخبار