معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) از افتتاح ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم (ص) همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 هادی محمودنژاد گفت: با توجه به تاکید آیت‌الله سعیدی به ارائه خدمات مطلوب به زائران، ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم توسط سازمان مجری طرح و وزارت راه و شهرسازی در آستانه تحویل سال جدید در اختیار آستان مقدس قرار گرفته است.

او با بیان این که احداث صحن پیامبر اعظم و شبستان زیرین این صحن با عنوان شبستان فاطمی از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است گفت: مرحله دوم این طرح که صحن پیامبر اعظم است همزمان با آغاز سال ۴۰۱ به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد و مرحله پایانی با نام شبستان فاطمی نیز تا پایان سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون آستان بانوی کرامت گفت: سفر رئیس جمهور به قم در تکمیل این طرح تاثیرگذار بوده و با تخصیص منابعی که انجام شده است، سرعت طرح افزایش خواهد داشت.

محمودنژاد گفت: ضلع شمالی صحن پیامبر اعظم و کتابخانه آستان نیز در این صحن به عنوان مرحله نخست چند سالی است که در اختیار زائران قرار دارد و در مجموع ظرفیت پذیرش این صحن و شبستان فاطمی حدود ۲۰ هزار زائر است.

معاون حرم حضرت معصومه با اشاره به این که مساحت صحن پیامبر اعظم با احتساب ملحقات حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع است ،گفت: مساحت زیر زمین ۱۷ هزار و ۲۳۰ متر مربع و مساحت مفید شبستان فاطمی هم هشت هزار متر مربع و مساحت کتابخانه فاطمی نیز ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار