حملات موشکی انصارالله فعالیت فرودگاه جده را مختل کرد

رسانه‌های محلی گزارش دادند فعالیت ناوگان هوایی جده در پی حمله موشکی انصارالله مختل شده و هیچ یک از هواپیماها قادر به فرود روی باند فرودگاه نیستند.

پیش از این نیز خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش داده بود که تولید در پالایشگاه نفت «ینبع» در عربستان به دنبال حمله پهپادی انصارالله به طور موقت کاهش یافته است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع در وزارت انرژی عربستان گفت سطح تولیدی پالایشگاه موسوم به «یاسرف» در نزدیکی دریای سرخ کاهش یافته و مدعی شد این پالایشگاه با استفاده از ذخایر نفتی کمبود ذخایر خود را جبران خواهد کرد.

بر اساس وب سایت این پالایشگاه، یاسرف مخفف «سرمایه گذاری مشترک بین آرامکو عربستان و شرکت پتروشیمی چین» است.

حمله بامداد امروز دومین حمله پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان طی ۲۴ گذشته است. ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه تایید کرد که چهار پهپاد انفجاری تأسیسات آرامکو در جیزان و تأسیسات آب‌شیرین‌کن در الشقیق را هدف قرار داده‌اند.

ائتلاف سعودی اعتراف کرده که حملات بامدادی گروه انصارالله یمن به زیرساخت‌های کلیدی در عربستان باعث خسارات مادی در این کشور شده است. اهداف اصلی عملیات تحت عنوان «شکست محاصره» کارخانه آب‌شیرین‌کن الشقیق، یک ایستگاه توزیع نفت متعلق به شرکت آرامکو در جیزان، یک نیروگاه برق در ظهران الجنوب، یک تاسیسات گازی در خمیس مشیط و یک کارخانه گاز طبیعی مایع در ینبع بوده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش انصارالله یمن گفت که این گروه موشک‌های بالستیک و بالدار و همچنین پهپاد‌ها را به سمت تاسیسات آرامکو در ریاض، ینبع و مناطق دیگری شلیک کرده‌اند و هشدار داد در صورت ادامه یافتن محاصره مردم یمن، این حملات نیز ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

یحیی سریع: مرحله دوم عملیات نظامی خود را آغاز کردیم
حمله به ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بسه دیگه بابا جنگ تموم کنید یه کشور فسقلی نتونستی بگیری هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه جنگ فرسایشی تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
هر دو دولت ایران و عربستان تلاش کنند مشکل مردم یمن حل شود تا چه زمانی این مردم باید زجر و بدبختی جنگ و تحریم را تحمل کنند. خوب واقعا اگر راهی دیگری وجود ندارد چرا در یمن دو کشور کاملا جدا تشکیل نمی شود تا رنج مردم تمام شود و صلح پایدار با ایجاد دو کشور مستقل برقرار شود
Germany
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ال سعود باید نابود بشه چه با یمن چه با القاعده و داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
یحیی سریع همچون خوب سریع نیست بعد هفت سال البته خوبه دستتون درد نکنه ولی واقعا ضعیف پر میکنه خشاب را از سریع انتظار این هست چند تا خشاب آماده داشته باشه و از تله غافلکیری استفاده کنه حمله های با فاصله یا بی فاصله یعنی باید عر عر ها برن پیش رمال تا بگه الان چی میشه گاهی تا اتش خاموش فعال هست نباید عرقش بزاری خشک بشه اتش بعدی را روشن کنی اگر نه اون سرما میخوره میره زیر باد کولر فقط یک ماه با وقفه و بی وقفه ادامه بدی تمام هر چند یه چیزی میگه بن انگار با یک سیاستی کنار اونده و البته شاید باید بیشتر تحقوق کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ای والله تا میتوانید مراکز تولید نفت رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مختل چیه؟دوست داریم به همت وغیرت برادران یمنی به جای عبارت فرودگاه جده،بگن گودال واستخرپرورش ماهی جده یعنی اینقدربایدکه موشکهای نسل جدیدترین کلاهکهای مرگباروقدرتمندداشته باشه درحد انفجاربندربیروت،آنهم به انتقام ازانفجاردربندربیروت،عیدی مااینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
برای حملات اقتصادی همراه اول به مردم اونم در نخستین روز سال نو هم خبر بذارین. گوشی من دست پسرم بوده و بسته اینترنتی تموم شده. برای هر دقیقه 10 هزار تومان هزینه اینترنت برام اومده 27 دقیقه 270000 هزار تومان. آیا این دزدی نیست؟ اصلا چرا باید هر بار حواسمان باشد بسته بخریم؟ چرا هزینه اینترنت رو مانند اب و برق رو روال مشخص نمی ذارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بسته سالیانه بخر که این بسته های موقت هم که تموم شد برات آزاد حساب نشه. پیامک اتمام بسته هم که میاد. همراه اول از کجا بدونه شما گوشیتو دادی دست گل پسرت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خوب اگه این کار را بکنن اون وقت چطوری امثال تو ۲۷۰ بپردازن به پلیس توجه کن اکثر تصادفات در نزدیکی شهرها و دقیقا جایی که حضور پلیس زیاد و فعال میشه اتفاق می افته فکرت را بااز کن
Iran (Islamic Republic of)
نتانیاهو
۱۰:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آفرین نابود کنید عربستان و امارات و مصر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مصر چرا دیوانه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
لعنت بر آل سعودظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر آل سعود. آل سعود=آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر ال یهود به زودی نابودید .
درود بر برادران یمنی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دم یمن گرم، افرین به غیرتتون، إن شاءاالله ظهور اقا صاحب الزمان نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم یمنیها هر روز از این حرکتها انجام بدن تا بساط ال سقوط زودتر جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تأسیسات نفتی آرمکوی عربستان بایدبه مدت چندسال به وسیله ی موشکهای جدیدیمنی ازگردونه تولیدومدارتولیدخارج بشه طوری که تصاویرهوایی وماهواره گودال های عمیق پرازآب نشون بدهندبجای تأسیسات نفتی آسیب دیده،بعداز حملات موشکی قدرتمندیمن
آخرین اخبار