فعالی با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون گردشگر طی سال‌های گذشته به کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مسافران روبه رو باشیم.

فریدون فعالی با اشاره به ورود بیش از ۳ میلیون گردشگر در سال‌های گذشته به استان کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۱ با افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مسافران روبه رو باشیم. 

او می گوید: استان کرمان داری ۷ اثر ثبت جهانی،  ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تیم‌های بازرسی این اداره‌کل به طور شبانه‌روزی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی  از سوی تاسیسات گردشگری استان کرمان نظارت می‌کنند.

او به کاهش بستری‌ها و جان باختگان کرونا در استان کرمان اشاره و بر لزوم تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری علی رغم وضعیت بهبودیافته فعلی از سوی گردشگران تاکید کرد و گفت: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، تا حد امکان از مراکز اقامتی دارای مجوز این اداره‌کل استفاده کنند تا با خاطره‌ای خوش کرمان را ترک کنند.

فعالی می گوید: کشیک‌های نوروزی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان کرمان برای ارائه خدمات فعال است و مدیران تاسیسات گردشگری این استان نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار