۱۰ بقعه شاخص زنجان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری در ۱۰ بقعه شاخص زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی بااشاره به اجرای طرح "آرامش بهاری" در زنجان گفت: با توجه به فروکش کردن کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و امکان انجام سفر، طرح آرامش بهاری در سال ۱۴۰۱  در امامزادگان شاخص استان زنجان اجرا خواهد شد.

او می گوید: تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان اندیشیده شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳ مبلغ از حوزه علمیه قم به زنجان اعزام شده‌اند که در قالب طرح آرامش بهاری و در برنامه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد، گفت: کودک و نوجوان، مشاوره، احکام و مباحث چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مبلغین مذهبی در ۱۰ بقعه و مسجد شاخص استان در تعطیلات نوروزی است.

حجت الاسلام موسوی  با بیان اینکه مبلغین در فضای مساجد و امامزادگان مباحث چند رسانه‌ای را مطرح می‌کنند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح از ۲۸ اسفندماه  امسال  آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه مبلغین در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر در بقاع شاخص استان حضور داشته و در خدمت مردم و زائرین خواهند بود، گفت: این طرح سال‌هاست که توسط سازمان اوقاف برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌شود و با این هدف که مسافران و زائران را از خدمات مبلغین بهره‌مند سازند، در دست اجرا است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی تعطیلات نوروزی بسیاری از مسافران و زائران در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا می‌کنند و یا برای ادای فریضه نماز و زیارت در این بقاع حضور می‌یابند از این رو، طرح آرامش بهاری، فرصت خوبی است تا برای آن‌ها به ویژه نوجوانان و کودکان خاطره خوبی ایجاد شود.

به گفته موسوی این طرح امسال در حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم (ع) و محمد بن ابراهیم (ع) حاج سیران  زنجان، امامزاده زیدالکبیر(ع)و امامزاده اسماعیل و امامزاده یعقوب (ع) ابهر، امامزادگان هاشم و عوف طارم، و بقعه قیدار نبی (ع)و امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس  برگزار خواهد گردید.

او با اشاره به اینکه یکی از گروه‌ها و جامعه هدف طرح آرامش بهاری کودکان و نوجوانان هستند، گفت: مبلغین با اهداء جوایزی مناسب که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش‌بینی کرده است، برای این گروه سنی لحظات خوبی را می‌سازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.