معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح روستای ورجان پیشرفت فیزیکی مناسبی را طی کرده است.

محسن محبتی گفت: با تشکیل شهرستان جدید کهک، توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل و جاده‌ای در دستور کار این اداره کل است.

او گفت: در محدوده و اطراف این شهرستان به دلیل جذابیت گردشگری و تنوع آب و هوایی، در طول سال شاهد حجم بالای تردد در محور قم- کهک هستیم.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان   خودرو‌های عبوری از سه مسیر، ونارچ، لنگرود و پردیسان به شهرکهک دسترسی دارند.

او با بیان این که نقطه مشترک خودرو‌های عبوری در هر سه مسیر روستای ورجان است، گفت: در طول سال به ویژه در فصل تابستان شاهد حجم بالای تردد در محدوده روستای ورجان هستیم و برای هدایت ترافیک و کاهش تصادفات اقدامات اساسی نیاز است.

محسن محبتی با بیان این که میدان ورودی ورجان نقطه حادثه خیز و پر مخاطره است، گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد تصادفات زیادی در مسیر‌های منتهی به این میدان بوده ایم که با تأمین اعتبار، عملیات اصلاح این میدان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه، مشکل گره ترافیکی و ترافیک عبوری این نقطه را حل خواهد کرد.

او در خصوص جزئیات احداث این تقاطع گفت: یک دستگاه پل از خروجی ورجان به سمت لنگرود احداث می‌شود و تمامی خودرو‌های عبوری که از سمت ورجان به سمت لنگرود و بالعکس قصد عزیمت دارند از روی پل تردد می‌کنند.

محسن محبتی گفت: تردد خودرو‌ها از پردیسان به ورجان از رمپ کنار تقاطع و از ورجان به پردیسان از زیر پل خواهد بود.

او با بیان این که عملیات اجرایی احداث این تقاطع از مهرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: این پل با طول ۲۵ متر با اعتبار یکصد و سی هزار میلیارد ریال و به مدت نه ماه احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: امیدواریم با احداث این تقاطع بخشی از گره ترافیکی و مخاطرات ورودی روستای ورجان مرتفع شود و از همه رانندگان خودرو‌های عبوری تقاضا داریم در طول مدت احداث پل نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این محدوده، اهتمام لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار