سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: طبق آمار رسمی بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افاغنه در کاشان زندگی می کنند.

محمدشریف زارعی امروز در جمع خبرنگاران گفت: فرمانداری علاوه بر وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را در سطح شهرستان به عهده داردنظارت بر عملکرد مدیران و مسئولین هم از جمله وظایفی است که بر عهده فرمانداری است و از این رو باید مسیری را رقم بزنیم که بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

او می‌گوید طبق آمار رسمی بیش از ۳۵ هزار نفر از اتباع افغانی در سطح شهرستان کاشان زندگی می‌کنندکه از این تعداد ۲۳ هزار نفر دارای مجوز و حدود ۱۲ هزار نفر نیز فاقد مجوز هستند.

از مجموع تعداد افاغنه موجود در کاشان حدود هشت هزار نفر دانش آموز هستند البته قابل ذکر است که طبق آمار غیررسمی بیش از ۵۰ هزار نفر افغانی در کاشان زندگی می‌کنند.

به گفته سرپرست فرمانداری ویژه کاشان یکی از مهمترین مقاصد مهاجران افغانی بعد از ورود به ایران شهر کاشان است که مهمترین علت این موضوع وجود فرصت‌های زیاد کاری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و ساختمان سازی در کاشان است.

اتباع افغانی در ۶۴ شغل و حرفه می‌توانند فعالیت داشته باشندالبته صاحبان برخی از اصناف و مشاغل این موضوع را رعایت نمی‌کنند و در حوزه‌هایی از نیروی کار افغانی استفاده می‌کنند که اشتغال در آن حوزه‌ها برای اتباع ممنوع است.

زارعی می‌گوید درخواست‌هایی برای اعمال محدودیت برای ورود افاغنه به کاشان ارائه شده است که باید اشتغال و زندگی اتباع افغانی در سطح شهر مدیریت شود و از این رو برنامه‌هایی در حال تدوین است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: کاشان برای نیروی کار زیر دیپلم مشکلی ندارد، ولی دانش آموختگان دانشگاهی بیکار یکی از دغدغه‌های مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.