دوره‌های تخصصی حافظ‌ پژوهی در اندیشکده حافظ برگزار شد.

منیژه عبدالهی معاون آموزشی مرکز حافظ‌شناسی گفت: یکی از برنامه‌های آموزشی مرکز حافظ‌ شناسی، برگزاری منظم کلاس‌های آزاد حافظ‌ خوانی در محل مرکز حافظ‌ شناسی است.

او گفت: در این کلاس‌ها که با رویکردهای متنوع تفسیری در طول هفته برگزار می‌ شود و موضوعاتی مانند درست‌خوانی متن دیوان، زیبایی‌شناسی اشعار و تاثیرگذاری حافظ، جهان‌ نگری حافظ وعرفان حافظ  در کانون توجه استادان حافظ‌ پژوه است.

عبدالهی گفت: کلاس‌های حافظ‌ شناسی هرسال در چهار دوره (چهار فصل) و در طول هفته، با همکاری استادان حافظ‌ پژوه، ویژه‌ دو گروه بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می شود که از زمستان ۱۳۷۵ تا زمستان ۱۴۰۰، حدود ۸۰ ترم با بیش‌از ۶۰۰ کلاس مختلف حافظ‌ خوانی برگزار شده است که بیش‌از ۱۸ هزارنفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون آموزشی مرکز حافظ‌شناسی گفت: در پی فراگیری بیماری کرونا در دوسال گذشته، برگزاری کلاس‌های حافظ‌ خوانی به‌ صورت حضوری میسر نبود و ناگزیر کلاس‌های حافظ‌ شناسی از سال ۱۳۹۹ در بستر مجازی برگزار شد که  با استقبال حافظ‌دوستانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور مواجه شد.

او گفت: در آخرین نشست هیأت مدیره‌ مرکز حافظ‌ شناسی به‌منظور تبیین برنامه‌های علمی و اجرایی اندیشکده‌ حافظ مصوب شد  شرایط حضور افراد در سال آینده میسر باشد و نشست‌ها و همایش‌های علمی مرکز و کلاس‌های حافظ‌ خوانی دوباره به‌ صورت حضوری برگزار شود که با توجه به ظرفیت‌های کلاس‌های مجازی از این شیوه نیز کماکان برای تدریس استادان حافظ‌ پژوه یا حافظ‌ آموزان در دیگر شهرها و کشورها نیز استفاده می شود.

عبدالهی گفت: مرکز حافظ‌شناسی در نظر دارد از سال آینده دوره‌های تخصصی حافظ‌ پژوهی و ایجاد شاخه‌ مردم‌شناسی یا مطالعات فرهنگ عامه با محوریت حافظ در اندیشکده‌ حافظ برگزار می کند که فراخوان آن در آینده اعلام می شود.

اندیشکده حافظ وابسته به مرکز حافظ‌شناسی بوده که با هدف گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، در مکانی نزدیک به حافظیه استقرار یافته است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار