سرپرست قائم مقامی بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان، قرار گرفتن نخبگان کشور در مسیر عملیاتی است.

ناصر باقری مقدم گفت: نیروی انسانی مستعد و نخبه بدون شک مهمترین دارایی یک سرزمین برای رشد و پیشرفت است. بنیاد بر همین اساس به دنبال تغییر رویکرد از عرضه و توانمندسازی به سمت تقاضامحوری است. یعنی به کارگیری توان نخبگان در جهت رفع تقاضا و نیازی که از طریق دستگاه‌ها شناسایی شده است.

ماموریت اصلی بنیاد این است که نخبگان را در مسیر عملیاتی قرار دهد و مقصد نهایی این مسیر مشخصا باید حل مسائل اساسی کشور و رشد و توسعه باشد.

ایمان افتخاری، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: مبنای بنیاد علم ایران ارتباط مستقیم با پژوهشگران است و اهداف این مجموعه در دو معاونت آینده‌پژوهی و معاونت ترویج علم و فناوری پیگیری می‌شود.

بنیاد علم ایران در سه سال اخیر، ضمن حفظ برنامه‌های قدیمی و سنتی خود، در برخی بخش‌ها با تغییر ذائقه به سمت انجام طرح‌های بزرگ‌تر و استراتژیک رفته و انجام فعالیت‌هایی در بستر‌های بین‌المللی و دانش بنیان را نیز به برنامه‌های خود افزوده است.

 مسعود امینی، معاون آینده پژوهی علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز گفت: در بحث همکاری صندوق با بنیاد ملی نخبگان و با توجه به وجود معیار‌های متمایز در انتخاب برگزیدگان و مشمولین بهره‌مندی از تسهیلات، اشتراک طولی قالبی مناسب‌تر به نظر می‌رسد. به این صورت که بیش از اشتراک امکانات مالی، فرآیند‌های اجرایی طرح‌های دو‌مجموعه در ادامه یکدیگر و در تکمیل یکدیگر قرار گیرند و از این طریق بستر مناسب برای استفاده مشمولین از امکان‌ها مهیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
این بنیاد نخبگان تا حالا چند تا نخبه تحویل مملکت داده ؟
آخرین اخبار