عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: آبی که در بستر زاینده رود از دیروز جاری شده، از محل سیلاب رودخانه شور است و با سد زاینده‌رود مرتبط نیست.

حسین وحیدا درباره آب جاری شده در بستر زاینده‌رود، گفت: آبی که در بستر زاینده‌رود از دیروز جاری شده، از محل سیلاب رودخانه شور است و با سد زاینده‌رود مرتبط نیست.

بارندگی‌های کوه‌های سمیرم به طرف دهاقان رفته و پس از آن از مبارکه به زاینده‌رود می‌ریزد که این اتفاق در نوروز سال ۹۸ نیز تکرار شده بود.

او می‌گوید: از پنجم تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ جریان آب از سد زاینده رود باز خواهد شد و همچنین طبق آمار ثبت شده تا ۲۴ اسفند ذخیره سد زاینده‌رود، ۲۶۷ میلیون مترمکعب بود.

او گفت: هیچ نگرانی بابت تأمین آب شرب نداریم  و به لطف خدا بارندگی‌های بسیار خوبی داشتیم و برف خوبی در بالادست وجود دارد. 

او همچنین درباره تامین حقابه تالاب از آب رهاسازی شده سد، می گوید: حقابه تالاب که آبی برای ریزگرد‌ها است امیدواریم امسال با شرایط بارندگی موجود محقق شود، زیرا ریزگرد‌های تالاب موضوع مهمی هستند.

به گفته عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان آب رها شده در ۱۰ روز عید منحصراً برای کشاورزان است و سیلاب رودخانه شور که اکنون در بستر زاینده‌رود است، مستقیم به تالاب می‌رود و ارتباطی با کشاورزی ندارد.

وحیدا می گوید: حقابه محیط زیست به طور کلی حدود ۷۰ میلیون مترمکعب است که در بازگشایی‌ها قسمتی از آن برای پُر شدن سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرونشست و... مد نظر گرفته می‌شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.