سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سقوط از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی عامل عمده حوادث ناشی از کار منجر به فوت بوده است.

حامد آرامش گفت: در سال ۱۴۰۰ متاسفانه هفت نفر در حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان فوت کردند که پنج مورد آن در کارگاه‌های ساختمانی رخ داد.

او گفت:  این میزان از فوتی‌ها معادل ۶۰ درصد کل حوادث ناشی از کار منجر به فوت سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود.

آرامش گفت: در سال جدید با تشکیل و تقویت تیم‌های بازرسی مشترک از کارگاه‌ها ساختمانی و طرح‌های عمرانی سطح استان، به شدت روی رعایت نکات ایمنی نظارت خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند.

او گفت: در صورت عدم رفع نقص و ایمن سازی محیط کارگاه ها، بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، بازرسان کار ما در سراسر استان نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

آرامش گفت:  به موجب ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان موظفند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهند، کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در محیط کاری خود هستند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۵ حادثه ناشی از کار در سیستان و بلوچستان رخ داد که از این تعداد، ۱۵ حادثه نیز در کارگاه‌های ساختمانی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار