سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی + تصاویر

رئیس‌جمهور سوریه روز جمعه به امارات سفر کرده و با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به امارات سفر کرده  و با محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی دیدار و دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه و به ویژه در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کردند.

به گزارش العربیه، دفتر رسانه‌ای دولت دبی، در حساب کاربری توییتر خود پس از این دیدار نوشت: «شیخ محمد بن راشد در این دیدار تأکید کرد که امارات به دنبال کشف راه‌هایی جدید برای همکاری سازنده با سوریه و نظارت بر فرصت‌هایی است که از طریق آن‌ها می‌توان جنبه‌های مختلف همکاری را به نفع دو ملت پیش بُرد.»

دیدار بشار اسد و حاکم دبی 01

پس از این دیدار، بشار اسد با محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد ابوظبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. محمد بن زاید در این دیدار از سفر رئیس‌جمهور سوریه که در چارچوب ادامه رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در زمینه مسائل مختلف صورت می‌گیرد، استقبال کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج نیرو‌های خارجی و حمایت سیاسی و بشردوستانه از سوریه و مردم آن برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند. 

سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی 04

در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ با موافقت ۱۸ کشور عربی و مخالفت ۳ کشور سوریه، لبنان و یمن و رأی ممتنع عراق، سوریه از اتحادیه عرب خارج شد، اما اکنون بعد از گذشت بیش از ده سال از شروع بحران تکفیری‌ها در این کشور و موفقیت دمشق و متحدانش در مقابل با تروریسم، کشور‌های عربی مانند اردن، الجزایر، عراق و مصر خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شده و دیگر کشور‌های این اتحادیه نیز برای برقراری روابط با دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی 01

سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی 03

سفر بشار اسد به امارات 01

سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی 05

سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی 06

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
مشت محکمی بر دهان جاهلان و یاوه گویان بی عقل زده دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
بجای اینکه اول بیاد ایران و بخاطر هزینه هایی که این مرد روی دست ایران گذاشته از مردم ایران عذرخواهی کنه رفته امارات حامی مخالفانش! متاسفانه ایران در همه سرمایه گذاریهایی که انجام میده اخرش جواب خوبی نمی گیره. باید منتظر حزب الله و گروه های عراقی و انصارالله هم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
خخخه شکست دیگر برای غرب گراها اینا که میخواستن سر به تن بشار نباشه تو میدان نبرد که ذلیل شدن حالا دست بشار حامیانشان باید ببوسند جبهه مقاومت حریف می طلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اسد کار بزرگی کرده، تکبر وغرور روبخاطر توسعه وآبادانی کشورش زیر پاگذاشته بطوری که باعث عصبانیت آمریکا شده ووقتی آمریکا توفازتعریف وتمجید نباشه یعنی کاردرستی انجام شده فراموش نکنیم که سرداردلهاهم برای گفتگو راجع به ارتباط با عربستان به بغداد رفته بودکه توسط شیاطین انسان نما به شهادت رسید.انسانهای بزرگ قدرت وشهامت وعقلانیت وگذشت روباهم دارند نیت برای خداامنیت برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
دوست منتطرالمهدی
۱۱:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لطفا زود قضاوت نکنیم .صبور باشیم . کشتار به نفع هیچ کشوری نیست . و امارات و مانند اینها از عمل کرد خودشان می ترسند . این نزدیکی یک معنای متفاوت دارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اسد و حاکم دبی به فکر منافع کشورشون هستن.همه کشورها اگر بدونن بخاطر انجام یک کار ۱ دلار ضرر میکنن اونو انجام نمیدن ولی ما هرکاری میکنیم که هزار میلیارد دلار ضرر کنیم ولی نمیگیم اشتباه کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
این عربها هر کاری هم براشون بکنید، بهتون خیانت میکنند.
مردم ایران رو بچسبید.
خرج این عربها نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
غرب رو جون به جونش کنی، عربه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
به شما پشت کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
امارات مگه جز کمک کنندگان مالی به داعش نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
داداشتون هم کم‌کم داره پشت میکنه بهتون
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
رفته پیش دشمناش ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
عقل و شعور دارند.
Germany
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
عجب سیاست واقعا بی پدر و مادر هست اسد در امارات داشتم فک میکردم وقتی داعش و تکفیرها در همین سوریه جولان میدادند و بر سر بشار جایزه میزاشتن همین امارات چه کمکهایی به داعشی ها کرد و الان مگه با یمن درگیر جنگ نیستند اونوقت سردار دلهای ما برای همین سوریه چه زحماتی کشید و اسد سرخوش از خشکاندن شجره خبیثه توسط سردار ایران حاج قاسم فرمودند ما سوریه را مدیون محور مقاومت هستیم پس لامصب الان امارات با یمن که شاخه مقاومت هست در جنگ هست هر روز کودکان یمنی را نمیبینی حالا به کشور ایران توجه نکردی که البته نیازی به توجه شماها نداره دلت برای مردم مظلوم یمن هم نسوخت ای وای براین سیاست شما عربها
Iran (Islamic Republic of)
منتظر المهدی
۱۰:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
کمی صبر و تامل کنیم. زود قضاوت نکنیم. باید همه جوانب را سنجید. خود ما هم مجبوریم برای یکسری مسائل با عربستان و ترکیه کنار بیایم البته تا جایی که منافع ملی به خطر نیوفته. ما از تمام جوانب اطلاع نداریم.
آخرین اخبار