معاون مرکز‌ توسعه الکترونیک گفت: از سمت کسب و کارهای مجازی هفته‌ای ۵۰۰ درخواست برای استفاده از سامانه امتا داریم، که تعدادی از این در خواست ها را قبول و تعدادی از آن ها را رد می کنیم.

آقای هادی گفت: سامانه امتا یک سامانه احراز هویت مشتریان است و کسب و کار‌های اینترنتی می توانند به صورت اختیاری از این پلتفرم استفاده کنند. سامانه تجارت الکترونیک نیز برای سامانه های خودش از پلتفرم امتا استفاده می کند، همچنین اینماد و سامانه رسیدگی به شکایت‌های آنلاین که تازگی راه اندازی شده از این سامانه استفاده می کند. تمامی کسب و کارهای می توانند برای استفاده از امتا درخواست دهند.

او می گوید: امتا یک سرویس (sso سیستم احراز هویت یکپارچه) است و مانند گوگل افراد یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند و با آن به انواع پلتفرم‌ها وارد می‌شوند در این جا نیز اگر بخواهیم با سایت‌های اینترنتی کار کنیم دیگر احتیاجی به ثبت نام و گرفتن پسورد جداگانه نداریم و با سامانه امتا می‌توانیم به همه پلتفرم‌ها وارد شویم. سامانه امتا از ثبت نام و گرفتن پسورد‌های متعدد جلوگیری می‌کند. همچنین اصناف و نظام وظیفه نیز با استفاده از سامانه امتا، به اطلاعات عمومی و شماره تماس افراد دسترسی پیدا می کنند.

هفته‌ای ۵۰۰ درخواست برای استفاده از سامانه امتا/////شیپور، اسنپ فود، دیجی کالا و دیوار به کاربران امتا پیوست اند

به گفته هادی دیوار برای آگهی‌های خودرو، شیپور و دیجی کالا برای کسانی که پرونده فروش می‌خواهند و اسنپ فود از سامانه متا استفاده می کنند، همچنین پلتفرم‌ها سلامت برای نظام پزشکی در حال استفاده از امتا هستند. 


بیشتر بخوانید


سامانه امتا متولی و تایید ملی فضای مجازی را دارد. این سامانه به سرویس‌ها وصل است به همین علت اطلاعات در اختیار کسب و کار ها قرار می گیرد و سازوکارش مشخص است، در سامانه امتا اطلاعات ایمن است  و سوء استفاده از اطلاعات رخ نمی دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
لطفا اماری از مشاغل به تفکیک هر استان بدهید.
آخرین اخبار