با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی و در حاشیه نخستین جلسه شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طرح "احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد" رسما افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در فارس در نخستین جلسه شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: طرح‌هایی با موضوع حمایت از تولید و عرضه پوشاک ایرانی - اسلامی و مهار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه امنیت اخلاقی بررسی و تصویب شد.

آیت‌الله دژکام به نقش آفرینی شهرداری در امور مذهبی و فرهنگی اشاره و گفت: باید نقش آفرینی و وظیفه شهرداری در امور فرهنگی را به رسمیت بشناسیم و این نقش را نزد سایر سازمان‌ها و مجامع تعریف کنیم و باید این موضوع را در نظر بگیریم که در یک جنگ ترکیبی ما نیز نیازمند یک جهاد ترکیبی با حضور تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها هستیم.

او گفت: در اجرای این طرح فرهنگسرا‌ها می‌توانند به فضای جانبی مساجد تبدیل شوند و فعالیت‌هایی را که در مساجد قابلیت اجرایی شدن ندارند را دنبال کنند؛ اما محوریت تمام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باید با مساجد باشد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: این طرح همانند چشمه گوارایی است که می‌توانند بخش بزرگی از جامعه را سیراب و از فواید خود متنفع کند، بنابرین باید توجه شود که پیش از اجرای طرح شاخص‌هایی برای آن تعیین شود و این شاخص‌ها به صورت اعداد و آمار قابل رصد و پیگیری باشند که بتوان راندمان و خروجی برنامه را مورد پایش و مطالعه قرار داد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در این جلسه گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی نیز مقرر شد که مساجد محور اصلی ارائه خدمات فرهنگی و مرکزی برای رفع نیاز‌های اجتماعی و ترویج معنویت در جامعه قرار گیرند که بنا به دلایلی طرح مکتوم ماند. اینک امیدواریم طبق آموزه‌های اسلامی این طرح را که برای ایجاد مرکزیت و محوریت مساجد اهداف گسترده‌ای دارد به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

او گفت: این طرح بزرگ و چند وجهی است و اجرای آن قطعا نیازمند حمایت و مشارکت‌های مالی و معنوی تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: مساجد از پیشینه غنی در ایجاد پیوستگی اجتماعی برخوردار هستند و برای اجرای چنین طرح بزرگی نیازمند انسجام ساختاری هستیم و تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در این طرح باید بتوانند در یک ساختار مناسب و هماهنگ عمل کنند.

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای راهبردی در تماس تصویری که به صورت زنده با اعضای جلسه، گفت: برای انجام امور فرهنگی، می‌بایست به مهندسی فرهنگی و ایجاد نقشه راه به عنوان مهمترین ابزار توجه ویژه شود.

مصطفی مشفقیان، مدیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: طرح مسجد محوری برای اولین بار در شیراز اجرا می‌شود و هدف اصلی این طرح، ایجاد مودت و تعامل و همدلی هرچه بیشتر میان اهالی و مساجد محلات شیراز است و در مسیر تحقق این طرح تمام ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری در خدمت محلات خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار