دادستان کل کشور خطاب به مسوولان قضایی چابهار گفت: در صورت مشاهده صید ترال در این منطقه، برخورد جدی و قاطع با متخلفان را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست شورای اداری چابهار گفت: از مسوولان می‌خواهیم اقدامات پیشگیرانه را بر اقدامات قضایی مقدم شمارند.

دادستان کل کشور  گفت: برای پیشرفت چابهار و رهایی مردم از سردرگمی، باید تعارضاتی که بین بعضی از قوانین و مقررات در این منطقه وجود دارد برداشته شود.

او گفت: همه می‌دانیم که یکسری مقررات و قوانین خاصی برای مناطق آزاد در قوانین آمده و ذکر شده است که بایستی متناسب با حاکمیت و اجری قوانین نسبت به مدیرت و کسانی که کارشان مرتبط است اجرا شوند.

اوو گفت: نخست باید محدوده منطقه آزاد مشخص شود و دوم اینکه تعارضاتی که بین بعضی از قوانین و مقررات وجود دارد برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: اگر بخواهیم از موقعیت جغرافیایی منطقه چابهار که تنها بندر اقیانوسی کشور هم به شمار می‌رود استفاده کنیم، بایستی که مسوولان امر نسبت به رفع تعارضات و تناقضات اقدام جدی کنند و مردم را از سرگردانی نجات دهند.

دادستان کل کشور گفت: زمانی که ما منطقه‌ای را آزاد اعلام می‌کنیم، بایستی مقررات و ضوابط مربوط را اعمال کنیم. مسوولان باید نسبت به رفع این مشکل (اجرای قانون و رفع دوگانگی مدیریتی) اقدام کنند و ماهم این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا مشکل به صورت اساسی حل شود.

به گفته منتظری: چابهار به لحاظ شرایط و ویژگی جغرافیایی که دارد، در آستانه یک تحول اساسی است، اما به علت کمبود زمین و محصور بودن بعضی از اراضی قابل استفاده، مقداری ارزش افزوده پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار