هرات میزبان بیش از ۱۰۰ هزار خانواده آواره داخلی است.

کودکان خانواده‌های آواره در هرات با برگزاری تظاهراتی به بلوکه دارایی‌های افغانستان در آمریکا آمریکا اعتراض کرده و اعلام کردند آمریکا نباید با ظلم و ستم دارائی‌های کشورشان را مصادره کند.

ده­‌ها تن از کودکان خانواده‌های آواره داخلی که در هرات به‌سر می‌برند در یک راهپیمایی از رئیس جمهور آمریکا خواستند برای اینکه کودکان قربانی مشکلات سیاسی نشوند پول‌هایی که تحت نام غرامت از افغان‌ها گرفته شده را پس دهد.

خیابان دانشگاه هرات شاهد حضور کودکان با سردادن شعارهایی چون «پول ما نزد آمریکا امانت است و پس ندادنش یک خیانت است»، «آمریکایی‌ها ظلم را بس کنید و پول‌های ما را پس دهید» بود. کودکانی که همراه با خانواده به دلیل خشکسالی‌ها از ولایات همجوار با هرات به این ولایت آمده‌اند و در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند.

عبداللطیف قریشی برگزار کننده این دادخواهی گفت: امروز هر ظلمی که از سوی آمریکایی‌ها بر شهروندان افغانستان صورت می‌گیرد بیشترین زجر را کودکان متحمل می‌شوند، کودکان که روزی آینده سازان افغانستان خواهند شد، باید زمینه آموزش و زندگی خوب برای آنها فراهم شود که این همه با پس دادن پول‌های مسدود شده از سوی آمریکا پدیدار خواهد شد.

هرات در غرب افغانستان میزبان بیش از ۱۰۰ هزار خانواده آواره داخلی است که بیشتر کودکان این خانواده‌ها برای سیر کردن خانواده خود مشغول کارهای شاقه و دست فروشی در حاشیه خیابان‌ها هستند.

 

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، کودکان ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.