نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که حضور مقرهای موساد در اقلیم کردستان عراق یک فاجعه امنیتی است.

سهیله السلطانی، نماینده پارلمان عراق هشدار داد که حضور پایگاه‌ها و مقر‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق یک فاجعه امنیتی است که از هر طرف این کشور را تهدید می‌کند.

السلطانی در بیانیه‌ای به خبرگزاری المعلومه گفت: «حضور پایگاه‌های آمریکایی، نیرو‌های خارجی و سازمان جاسوسی اسرائیل در عراق غیرقابل قبول است، زیرا طبق قوانین بین‌المللی و سازمان ملل متحد، نقض حاکمیت کشور محسوب می‌شود.»

او در ادامه از وزارت خارجه عراق خواست که نقش واقعی خود را برای خروج نهایی آن‌ها ایفا کند و گفت  که وزارت خارجه باید برای اطمینان از خروج تمامی نیرو‌های نظامی و غیرنظامی ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کند.

پیش از این محمد البیاتی یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق گفته بود که در مجاورت اکثر پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مراکز اطلاعاتی موساد استقرار دارند و مسئولیت اهمال و استقرار مراکز جاسوسی صهیونیست‌ها در مجاورت پایگاه‌های آمریکا بر عهده دولت عراق است. اقلیم کردستان عراق به محل خصمانه کشور‌های همسایه برای پناه دادن عناصر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

بامداد روز یکشنبه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای گرفتن انتقام شهادت دو تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه در پی حمله رژیم صهیونیستی، مواضع راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را با موشک بالستیک هدف قرار داد. مقامات اربیل وجود این مراکز را تکذیب کردند، اما خبرنگار المیادین در بغداد تایید کرد منابعی وجود فعالیت موساد در اقلیم کردستان عراق را تایید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۱
ایران باید ابن بچه ناخلف را به دست بزرگترش تنبیه کند و دولت بغداد را مجبور کند که کنترلش کند
Germany
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
معلوم نیست اقلیم کردستان چه سیاستی را دنبال می کند که میخواهد روزی یک کشور بشود؟! اما ترکیه کاملا در مورد کردها سیاستش یونیک و منحصر به فرد است و در این زمینه حرف اول را میزند ولی خیلی گاف سیاسی هم در منطقه داده البته سعی میکند که رابطه اش را در دنیا با همه حفظ کند و قانون سیاست را کاملا اجرا می کند به هیچ کشوری اطمینان و تکیه نمی کند بر عکس سیاست ایران ،چون در سیاست ما اصلا کشور دوست نداریم ولی رابطه خوب داریم .آیا سیاست عراق و ایران نسبت به این موضوع جدی دنبال نشده یا اینکه عراق نسبت به این موضوع به اشتباه بزرگ تاریخی مرتکب شده ؟ یا اینکه هدف این است که رابطه عراق با ایران را خدشه دار کنند ؟
سوال های زیادی در این نوشته اشاره شده و سوال های زیادی هم در این نوشته کوتاه به آن اشاره نشده بعنوان مثال ایران چه هدفی را در منطقه دنبال میکند ؟ چون هدف به اصطلاح دشمن کاملا واضح است و ایران هوشیارانه به آنها جواب داده و خواهد داد و سیاست خارجی ایران در دنیا تک است . انگار ایران سیاست جدیدی در منطقه اتخاذ کرده و به هر عملی در منطقه سریعا جواب خواهد داد که قبلا مشاهده نشده بود و این تاکتیک بسیار موثر خواهد بود و گام های طرف های مقابل با دقت تمام را زیر نظر می گیرد اینطوری بگیم سیاست پوتینی که هوشیارانه در جا گربه را دم حجله کشت که غرب و اروپا دهن ها وا موند و نشان داد دوست بی دوست و شرودر را هم طلاق داد! جالب چند سال قبل آقای پوتین
محبوبترین مرد در اروپا بود بخصوص در المان یک مرتبه رسانه های غرب سعی کردند و می کنند که او را زشت ترین مرد در دنیا جلو دهند و از طرفی از یک دلقک قهرمان می سازند .در کل سیاست دوستی و اطمینان و احساس نداره بایستی همیشه مشت به دست و شمشیر بدست باشی یا عامرانه و یا قربانی ،چون در رفتارهای معمولی بین انسانها این قانون عامرانه و قربانی صدق می کند.
البته کشورهایی دیگه هم هستند تحت رابطه بظاهر تجاری که از یک طرف دست دوستی و از دست دیگر خنجر به پشت آماده ضربه زدن به هدفشان تلاش میکند و این کشورها کاملا شناخته شده هستند که یک هدف مشخص را برای بیگانگان مهیا میکنندو یا عملا با آنها کار میکنند که بایستی به سوابق تاریخی آنها و خیانت هایشان توجه کرد .
آنطوری که مشاهده میشود جایگزینی برای القاعده و داعش طراحی شده وارد میدان شدند و اندکی در منطقه گسترش کردند ، آیا مبارزه به اصطلاح حکومت داعشی اشتباه بود چون داشت کردها را همه را نابود میکرد و آنها از چه کشورهایی از نظر نظامی حمایت می شدند؟
Israel
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
خب ردشون کنین برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
فتبارک الله بر سپاه و ارتش مقتدر ایران
Iran (Islamic Republic of)
دیگران
۲۱:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
وجود دشمن خونی در خانه همسایه ماهیت دوستی بلکه همسایگی او را زیر سوال خواهد برد خصوصا اینکه هدف این میزبانی آسیب زدن به شما باشد . اقلیم کردستان جز محبت از ایران ندید و در پاسخ جز نامردی نصیب ایران نکرد . نفرین حاج قاسم بر سرزمینی باد که در راه نجاتش عرق شهامت و مردانگی ریخت و در پاسخ خون مبارکش را ریختن
ننگ بر اقلیم کردستان
ننگ بر خائنین به ایران و قهرمان حماسه های ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت به دلاور مردان سپاه پاسداران واقعاً خسته نباشید اگر قرار باشد که در عراقی که اگر همین دلاور مردان سپاه و جان‌فشانی سردار سلیمانی عزیز نبود الآن در عراق داعش حکومت میکرد و عراقی‌ها زیر سلطه داعش وحشی بودند پس اگر قرار باشد که اسرائیل بخواهد در عراق پایگاه بزند پس مطمئن باشند که دلیر مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگر نیاز باشد خاک عراق را با موشک شخم میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
از زمان تشکیل کشور عراق یه سیاستمدار یا رییس جمهور با غیرت با شرفی وجود نداشته همش دست نشانده آمریکا و غربی ها بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
عراق باید به وظایفش عمل کند واین پایگاهای جاسوسی را جمع کند در غیر اینصورت ایران با تمام توان انها را نابود کند واز هیچکس نترسد امنیت کشور ومردم خط قرمز است
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
حمله به دشمن اسلام اقدام پیشگیرانه و حق مسلم ماست. حاج قاسم داعش را از عراق نابود کرد ولی عراقیها پدر داعش را رسمی وارد کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
بله
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اقدام پیشگیرانه حق مسلم ماست. حاج قاسم داعش را نابود کرد ولی عراقیها پدر داعش را رسمی وارد کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سریع خاک عراق را ترک کنید که خط قرمز ایران با کسی شوخی نداریم
-
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چرا کردستان عراق تابع حکومت مرکزی نیست، مقر بارزانی باید موشک باران شود چون آوردن صهیونیست ها کار اوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
چه عجب، یه باغیرتی صدا داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
عراق نمک نشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اینها حداقل تحلیل سیاسی رو ندارن!
وقتی داعش حمله کرد و داشتید سقوط میکرد کدوم کشور به شما کمک کرد ؟
رژیم جعلی اسرائیل؟!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
وای جی سی از دیروز بسته های ایرانسل فعال نمیشه لطفا پیگیری کنید بی اینترنت موندیم
آخرین اخبار