رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: در شش ماهه اخیر بیش از ۷۵ درصد منطقه کاشان شامل دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل دچار خشکسالی بسیار شدید شده است.

عباس ارغوانی امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان کاشان دچار صد در صد خشکسالی شده است که از این میزان ۳۹ درصد خشکسالی بسیار شدید، ۳۸ درصد خشکسالی شدید، ۲۶ درصد دچار خشکسالی متوسط و شش درصد دچار خشکسالی خفیف شده است.

او می‌گوید در سال زراعی جاری کاشان در رتبه دوازدهم مناطق کم بارش استان اصفهان قرار داردهمچنین امسال شرایط بارندگی و بارش‌ها در کاشان اصلاً خوب نیست.

بارش باران در کاشان ۱۹ درصد کمتر از حد نرمال در استان اصفهان است که با وجود این شرایط باید مدیریت مصری آب و همچنین اصلاح الگوی کشت مصرف مدنظر مدیران و مردم قرار بگیرد.

به گفته ارغوانی بیش از ۷۵ درصد منطقه کاشان شامل دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در شش ماهه اخیر دچار خشکسالی بسیار شدید شده است.

شهر کاشان هم اکنون فقط یک ایستگاه باران سنجی دارد در حالیکه همین یک ایستگاه هم در منطقه‌ای است که مورد نیاز نیست.

به گفته او در شهر کاشان حداقل دو ایستگاه و در سطح شهرستان کاشان حداقل ۱۰ ایستگاه نیاز داریم که از این تعداد پنج ایستگاه اقلیم شناسی و پنج ایستگاه باران سنجی لازم است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: کاشان بالاترین آمار را در مخاطره سیل داردکه لازم است ایستگاه‌های مورد نیاز در مناطقی همانند نیاسر، مشهد اردهال و ... نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.