قاسم احمدی لاشکی در نشست هیات اندیشه ورز سند تحول بنیادین فارس گفت: وزارت آموزش و پرورش قرارگاه عدالت آموزشی را به سبب رسیدگی به بحث نصیب برابر آموزشی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری راه اندازی کرده است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین قرارگاه سند تحول بنیادین نیز به منظور اجرای سند تحول بنیادین در سراسر کشور راه اندازی شده است.
احمدی لاشکی گفت: تمام هدف ما این است که کیفیت آموزش و پرورش را در مسیر سند تحول بنیادین بالا ببریم.
به گفته او، شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکمرجع تصمیم گیر و تصمیم ساز ۱۵ جلسه رسمی خود را برای تدوین سند تحول بنیادین گذاشت.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتقاد داریم سند تحول بنیادین باید به کلاسهای درس ورود کند و فراتر از بودن و ماندن در اندیشه نخبگان تعلیم و تربیت ظاهر شود.
احمدی لاشکی میگوید: باید در برشهای سند به تفکیک مشخص شود وظیفه هرکدام از معلمان تا نیروهای خدماتی دقیقا چه چیزی است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش اهتمام جدی برای اجرای سند تحول بنیادین دارد و کلاسهای حضوری میتواند به اجرای با کیفیتتر سند کمک کند.
احمدی لاشکی گفت: کلاسهای مجازی آسیبهای جدی به دانش آموزان وارد کرده است و دور بودن از فضای کلاس بیشتر از کرونا به دانش آموزان آسیب زده است.
به گفته او، خوشحال هستیم که استان فارس به عنوان یک ظرفیت ویژه پایلوت اجرای سند تحول بنیادین و نقشه مهندسی کشور انتخاب شده است.