رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: ۵۳۲۵ پزشک عمومی و ۲۴۰۰۹ کارشناس پرستاری در سال ۱۴۰۰ در کشور توزیع شده اند.

امید فتحی زاده گفت: در جریان توزیع و معرفی مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ۵۳۲۵ پزشک عمومی، ۱۷۴۳ دندان پزشک، ۱۲۵۷ دکترای داروسازی،   ۲۴۰۰۹ کارشناس پرستاری، ۵۳۲۲ کارشناس مامایی و ۲۳۱۹ کارشناس فوریت‌های پزشکی به سراسر کشور به خصوص مناطق کم برخوردار در سال ۱۴۰۰ اعزام شده اند.

با اعلام رئیس اداره طرح وزارت بهداشت اعزام غیرمتمرکز و معرفی فارغ التحصیلان پرستاری و پیراپزشکی، ثبت نام و توزیع پیام آوران بهداشت مشمول خدمت نظام وظیفه و سیاست‌گذاری امکان تداوم خدمت گروه پرستاری مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ در راستای توزیع نیرو در سراسر کشور است.

او گفت: در اعزام مستقیم پزشکان و دندانپزشکان به صورت مداوم با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و حوزه معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت متبوع با توجه به شرایط بحرانی ناشی از پاندمی کرونا  و نیاز کاملا ضروری مناطق درگیر، اقدامات خوبی انجام شده است.

در سال ۱۴۰۰  در قالب طرح توزیع و معرفی پیام آوران بهداشت مشمولین نظام وظیفه ۵۸ پزشک عمومی، ۶ دندان پزشک، ۷۷ کارشناس پرستاری، ۱۵۵ کارشناس فوریت‌های پزشکی در سراسر کشور توزیع شده اند. ارائه معرفی نامه جهت صدور مجوز کار ۸۷  نفر و تمدید مجوز کار ۱۳۵  نفر اتباع خارجی مقیم ایران نیز صادر شده است.


بیشتر بخوانید

 

برچسب ها: پزشک ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار