منابع رسانه‌ای اعلام کردند بعد از زمین‌لرزه‌ی شدیدی در ژاپن برق ۲ میلیون مشترک این کشور قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، زمین لرزه‌ای به قدرت هفت و سه دهم ریشتر در شرق ژاپن روی داد و هشدار درباره وقوع سونامی نیز داده شده است.

در همین راستا خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در پی وقوع این زمین لرزه‌ی شدید در ژاپن برق دو میلیون خانواده قطع شده است.

این زمین لرزه در شهر فوکوشیما رخ داده است با این حال ساختمان‌ها در توکیو نیز به لرزه درآمدند. پیش از نیز در سال ۲۰۱۱ زلزله‌ای به قدرت ۹ ریشتر در این شهر به وقوع پیوست و موجب از کار افتادن ماشین‌آلات نیروگاه هسته‌ای شماره ۱ فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی پس از دیگری، و نشت مواد رادیواکتیو شد.

به دلیل امکان نشت اشعه، تا شعاع ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایلی) نیروگاه از سکنه خالی شد و کارگران نیروگاه که در معرض تابش اشعه قرار داشتند، موقتاً از نیروگاه خارج شدند. بررسی‌های وزارت علوم و وزارت آموزش ژاپن نشان داد که در مناطق شمالی ژاپن، در فاصلهٔ ۵۰–۳۰ کیلومتری محوطهٔ نیروگاه، میزان سزیم رادیواکتیو تا سطح نگران‌کننده‌ای بالا رفته بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در ۲۷ مارس اعلام کرد، کارگرانی که در ۲۵ مارس برای پیشگیری در بیمارستان بستری شده بودند، به علت ایستادن در آبی که در واحد ۳ نیروگاه جمع شده بود، تا مچ پا در معرض اشعهٔ رادیواکتیو بین ۲ تا ۶ درجهٔ Sv قرار گرفته‌اند. واکنش جهانی به این حوادث نیز همچنان نگران‌کننده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار