فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت حوزه هنری کردستان با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان در سنندج و سقز چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ اسفند به اکران گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر درباره بخشی از زندگی شهید مهدی باکری و شهید حمید باکری است که در قالب فیلم سینمایی به نمایش درآمده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» یکی از فیلم‌های خوب و اثرگذار است که از ۱۸ اسفند اکران خود را در سینما‌های کشور آغاز کرده و توانسته است در این مدت کوتاه به فروش نیم‌میلیاردی برسد.

امین مرادی گفت: این فیلم در ژانر دفاع مقدس گوشه‌هایی از ۴ سال پایانی عمر شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری است که با روایت ملموس و متفاوت از ابعاد مختلف زندگی این فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ کاندید ۱۴ جایزه شد که در نهایت ۵ جایزه اصلی این جشنواره از جمله جایزه بهترین فلم این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.

او می گوید: فیلم «موقعیت مهدی» با روایت مستندگونه، زندگی ساده و ارزش‌های والای شهید باکری و از خودگذشتگی و ایثار و مقاومت این قهرمانان در فضای ساده، صمیمی و دلنشین بدون هیچ‌گونه ادعا و عامه‌پسندانه را به تصویر کشیده است که همین امر سبب شده مخاطبان زیادی را جذب کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: با توجه به تأثیرگذاری قشر فرهنگی و اصحاب رسانه بر آن شدیم تا دریک اکران خصوصی در سنندج  چهارشنبه ۲۵ اسفند از ساعت ۲۰ با دعوت از اهالی فرهنگ و رسانه این فیلم ارزشمند را به نمایش بگذاریم.

مرادی گفت: در پردیس سینمایی مهر سقز نیز پنجشنبه ۲۶ اسفند این فیلم برای خانواده ارتشیان و اصحاب فرهنگ وهنر سقز به نمایش گذاشته می‌شود.

او می گوید: فیلم موقعیت مهدی روایتگر واقعی زندگی یکی از فرماندهان قهرمان کشور ساخته شده است و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از آن می‌توان گفت این فیلم توانسته است در جذب مخاطب و مردمی کردن سینما نقش خود را به خوبی ایفاء کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.