معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از هفت تن محصول غیرقابل مصرف انسانی تاریخ گذشته در گمرک چوئبده کشف و معدوم شد.

زینب جوانمردی‌ گفت: هفت تن و ۲۶۸ کیلوگرم از محصولات غذایی و آشامیدنی با نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم در گمرک چوئبده شناسایی و معدوم شدند.

به گفته این مسئول محصولات معدوم شده در آزمایش های صورت گرفته مغایر با استانداردهای ملی از  نظر خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده بود.

او از معدوم سازی این محصولات با حضور و تایید کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کارشناس حقوقی، کارشناس واحد مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور، نماینده دادگستری، نماینده اداره گمرک چوئبده و نماینده اداره بنادر و دریانوردی بندر چوئبده پس از پشت سرگذاشتن مراحل قانونی و قضایی انجام شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : قیمت محصولات تاریخ گذشته بر اساس برآورد کارشناسان بیش از پنج میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است و تخلف افراد خاطی نیز از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.

او ۱۰۶ کارتن ۲۴ عددی انواع نوشابه انرژی زا؛ ۱۲۵ کارتن ۳۲ عدد آبمیوه، ۱۰۰ کارتن ۶ عددی روغن خوراکی و ۶۰۰ شانی ۲۱ عددی شانی را از جمله محصولات معدوم شده برشمرد.

پیشتر نیز ۲۵۰ کیلوگرم گوشت فاسدشده در خرمشهر شناسایی و معدوم شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.