آقای اسعدی گفت: از برگزاری مانور نجات و اطفای حریق دریایی با هدف گسترش فرهنگ نجات و ایمنی در دریا در این شهرستان برگزار شد.

نوراله اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در آستانه اجرای طرح آسان سازی سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۱ و با هدف گسترش فرهنگ نجات و ایمنی در دریا مانور چند منظوره جستجو و نجات دریایی و اطفای حریق شناور در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گفته او برگزاری این مانور در رودخانه کارون مقابل متجمع تجاری برلیان در خرمشهر به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم‌ها و شناور‌های دریایی و پرسنل بندر خرمشهر در اجرای عملیات هنگام اضطرار صورت گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درخصوص مراحل اجرای این مانور گفت: طبق سناریوی از پیش طراحی شده با تماس رادیویی با مرکز MRSC شناور فانوس ۱ در موقعیت رودخانه کارون دچار آتش سوزی شده و یک نفر از خدمه به آب افتاد و بلافاصله شناور بایندور و شناور ناجی ۴، قایق‌های ۴۰۳۰ و ۴۰۴۹ به محل حادثه اعزام شدند.

اسعدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نجات جان افراد ابتدا قایق‌های ۴۰۳۰ و ۴۰۴۹ نفرات و قایق بایندر فرد ناجی غریق که به نفرات مضطر کمک کرده بود را از آب خارج و سپس شناور ناجی ۴ به همراه تیم آتش نشانی و کمک بایندر عملیات اطفا حریق را انجام دادند و با خاموش کردن آن عملیات با موفقیت به پایان رسید.

در این مانور ۳۰نیروی انسانی ۶، فروند شناور و ۲ دستگاه خودرو امداد و نجات نیز مشارکت داشتند.

پیش از این نیز مدیر بندر و ریانوردی آبادان از افزایش ایمنی گردشگری در یادمان والفجر ۸ اروندکنار در آستانه عید نوروز خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.