مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: امسال این جمعیت در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۸ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات جهت امدادرسانی و پوشش حوادث احتمالی دایر کرده که به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته آقای علی اصغر علی اکبری، این ۱۸ پایگاه در محور‌های ارتباطی حادثه خیز استان مستقر و در صورت بروز حوادث احتمالی جاده‌ای آماده امداد رسانی به عموم مردم هستند.

او با ذکر اینکه این جمعیت در مجموع سه طرح نوروزی به مردم ارائه می‌کند، ادامه داد: این طرح‌ها همزمان با سراسر کشور در این استان از امروز آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

او گفت: در اجرای طرح ملی خدمات امدادی و بشردوستانه که بیست و دومین طرح ملی ایمنی و سلامت به مسافرین نوروزی است، اعضای جوانان این جمعیت با برپایی سه پست ثابت، چهار پست سیار (سحاب) و ۲ پست در مناطق راهیان نور شهرستان‌های مهران و دهلران به مسافرین نوروری خدمات لازم را ارائه خواهند داد.

علی اکبری با بیان اینکه هدف از اجرای طرح، مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفر‌های نوروزی و تأمین نشاط جمعی است، بیان کرد: برنامه‌ها و خدماتی از جمله پویش ملی بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیک ساز) با شعار نوروز ۱٤۰۱ سفر مسئولانه در قرن جدید قرن امید، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در این طرح به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

او با اشاره به ضرورت کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند در راستای تحقق اصول و اهداف جمعیت هلال احمر گفت: در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان امسال نیز طرح ملی هلال رحمت با مشارکت خیرین و داوطلبان به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه این طرح از اسفندماه سال جاری آغاز و تا اردیبهشت سال آینده به اجرا در خواهد آمد، گفت: خانواده‌های نیازمند متأثر از بیماری کرونا، بیماران صعب العلاج و نیازمند، خانواده‌های نیازمند مناطق کم برخوردار روستایی و شهری و خانواده های زندانیان تحت پوشش طرح ملی هلال رحمت قرار خواهند گرفت.

او گفت: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.