شهردار کرمان گفت: در شان شهر کرمان نیست که از آسفالت نامناسب برخوردار باشد، لذا از استاندار درخواست داریم در این خصوص به یاری شهرداری بشتابد.

سعید شعرباف  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان کرمان به علت نامناسب بودن معابر وضعیت بحرانی دارد.

او می‌گوید: مجموعه شهرداری بیش از میزان اعتبارات و درآمدی ۱۵۰ میلیاردی توان پرداخت ندارد که این امر عزم جدی استانی را می‌طلبد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه فقط ۸۰ هزار مترمربع آسفالت نیاز خیابان سرآسیاب کرمان است، گفت: تاکنون با چند مسئول کشوری هم در خواست افزایش اعتبار و کمک در این زمینه کرده ایم و تاکنون ۸۰۰ تن قیر خارج از کمک‌های استانی با ۶۰ میلیارد اعتبار به این امر اختصاص داده شده است.

شعرباف گفت: به علت پهناور بودن استان وهمچنین سرعت توسعه این استان، نیاز مبرم به حمایت و ورود استانداری کرمان در خصوص درمان وضعیت نابسامان آسفالت کرمان را خواستاریم.

به گفته شهردار کرمان، برای کمک به این مشکل تاکنون اعلام آمادگی‌هایی داشتیم به وسیله انجام تهاتر با املاکمان وهمچنین دریافت طلب هایمان از اداراتی که بدهکاری به این مجموعه دارند در خصوص اینکه آسفالت سازی معابر تقبل کنند.

شهردار کرمان گفت: در این دوره به اندازه ۱.۵ برابر و نصف قیمت پارسال گل و گیاه برای سطح شهر خریداری شده است و مجموعه تولیدات گل و گیاه نسبت به پارسال سه برابر شده و ۹۰ درصد نیاز شهرداری را در سال آینده تامین خواهد کرد و در آینده فروش گل و گیاه نیز خواهیم داشت.

شعرباف می‌گوید: در عید نوروز ۱۸ هفت سین در سطح شهر نصب می‌شود که بیشتر آن‌ها تا سه‌ یا چهار روز آینده نصب می‌شوند و ۹ پارک محوری در حوزه اسکان پیش بینی کرده ایم وهمچنین ۶ جشن محوری در نظر گرفتیم و سه بازارچه محلی افتتاح خواهد شد.

به گفته او، در سال ۱۴۰۱ به بهسازی پارک‌های موجود در شهر کرمان توجه می‌شود و نسبت به این مهم بودجه اختصاص داده شده است و در اولویت ما بوده و برای نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی برنامه‌هایی پیش‌بینی شود که اجرا خواهند شد.

شهردار کرمان درخصوص بزرگراه شهید سلیمانی گفت: مسافت بزرگراه شهید سلیمانی ۱۶ کیلومتر است و باید در مسیر شرقی به غربی موازی با بلوار جمهوری اجرا شود و بخش قابل توجهی از این پروژه در بافت ارزشمند قرار گرفته و به نرخ سال ۱۴۰۰ برای تملک این ۸ کیلومتر، شهرداری به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد لذا شهرداری کرمان نه در این دوره و نه دوره‌های آینده امکان این حجم سرمایه گذاری نخواهند داشت.

به گفته او به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای تملک بخشی از آن قرار داده ایم و معتقدم که پروژه شهید سلیمانی باید در سطح استانی حل شود و یا طرح بازنگری شود.

او می‌گوید: شهر کرمان در حوزه زیرساختی دچار عقب ماندگی‌های قابل توجه است و اگر این عقب ماندگی درمان نشود در ادوار دیگر ادامه خواهد داشت و کرمان در زمینه آسفالت از کلان شهر‌های کشور به‌شدت عقب است، به طور مثال فقط ۲.۵ میلیون متر مربع در حوزه آسفالت دچار مشکل هستیم و اینکه چگونه کرمان با وجود این همه سرمایه مالی این چنین عقب مانده است، سوالی است که باید پرسیده شود.

شهردار کرمان همچنین بر احیای بافت تاریخی کرمان تاکید کرد و می‌گوید: تمرکز بر محدوده محله قلعه محمود کرده‌ایم و این منطقه ظرفیت خوبی دارد.

شعرباف گفت: شهرداری کرمان برای بهسازی و بازسازی موزه‌ها و خانه‌های تاریخی آمادگی دارد و به‌دنبال این هستیم تا زیرساخت‌های کرمان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار