مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از آمادگی یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی برای برخورد با هرگونه تعرض به زمین‌های ملی و دولتی در استان خبر داد.

به گفته عبدالله بهادری، سال جاری طی ۱۱۰ عملیات رفع تصرف نزدیک به ۷۳ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۸۹ میلیارد تومان از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شد.

او با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تعرض به زمین‌های ملی و دولتی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی ایلام نیز در این خصوص گفت: پدیده شوم زمین خواری و تصرف اراضی از طرف اشخاص سودجو به صورت سازماندهی شده به انجام می‌رسد و در این بین اشخاص دیگر از قبیل صاحبان و رانندگان ماشین آلات سنگین، بنا‌ها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می‌کنند لذا صاحبان ماشین‌آلات سنگین بنا‌ها و کارگران توجه داشته باشند، در صورت هرگونه همکاری با متصرفین اراضی در جهت تسطیح زمین و آماده‌سازی ساخت‌وساز غیر مجاز ماشین‌آلات و وسایل آنان جهت فرآیند قضایی توقیف و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می‌گردد.

سرهنگ قدرت الله صفوی افزود: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهر‌های استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف را به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.