ویروس کرونا در شلوغی بازارها می تواند خطرات زیادی را ایجاد کند و سختی هایی را در ایام عید نوروز به همراه داشته باشد.

با رسیدن به روز‌های پایانی سال بازار‌ها و شهر نیز حال و هوای دیگری دارند.

این روز‌ها تب و تاب مردم برای خرید‌های عید فرصتی برای کرونا شده تا از غفلت و عادی انگاری مردم برای جولان دوباره استفاده کند.

در این میان توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد موج جدید کرونا نباشیم.

شلوغی هایی که دردسرساز می شوند

یکی از شهروندان بیرجندی در بازار بیرجند می‌گوید: بازار‌ها شلوغ است و هر کسی مشغول خرید کردن است و دستان افراد به هر سطحی برخورد می‌کند.

او می‌گوید: این شلوغی‌ها اگر بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد می‌تواند خطرآفرین باشد و در ایام سال جدید ما را با مشکلاتی مواجه کند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی می‌گوید: برخی از مغازه داران در ورودی و روی ویترین مغازه خود مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح را دارند که مشتریان می‌توانند استفاده کنند.

او می‌گوید: با این حال بسیاری از مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند نیستند و اگر به کسی بگویی ماسک بزن می‌گوید کرونا تمام شده است.

کرونا همچنان جان مردم را می گیرد

اما در این شرایط که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امری ضروری محسوب می‌شود، رعایت نکردن می‌تواند به مرگ عزیزانمان منجر شود.

شریف دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۶۴ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۸۳ بیمار جدید شناسایی شدند.

او گفت: در حال حاضر ۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۱ نفر کرونا مثبت اند و از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

شریف زاده گفت: در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت کرونایی جدید در خراسان جنوبی ثبت شد و تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
من رفتم فروشگاه برای خرید مواد غذایی.خیلی شلوغ بود.الان کرونا گرفتم و معده و روده ام درگیر شده
Israel
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
ازدحام = کرونا
آخرین اخبار